lördag, skööönt!

godmorgon alla kära läsare, veckan har bestått av massor med plugg och annat trams. hehe! Nu är jag själv här eftersom min kära klasskompis Marie åkte hem till Gällivare igår! somnade efter många om och men, eftersom jag hade problem med internet igår.

Sen vill jag bara tacka alla som skriver till mig som har varit pappas vänner. Det är så himla roligt att få höra roliga minnen från honom, för han var en riktigt underbar pappa ska ni veta! ska bli så roligt att komma hem och få kolla igenom allting som jag hade på vinden som jag ska ta med mig nu när jag flyttar från honom! Massa med fina foton och så! så tack kära ni, bara roligt när ni skriver om honom och vad ni gjort för skoj! Fick ett roligt mail från en kär vän till honom där han skrev att han som skrev hade köpt en ny bil och körde och hämtade pappa, när pappa satt i bilen kom en geting in och surrade runt och när pappa ser att den sitter på framrutan slår han knytnäven rätt igenom getingen och framrutan så den gick i sönder. Då säger hans vän som köpt bilen, men vad fan gör du? så säger pappa det var ju han som började. HAHAHAHHAA han är för go min lilla pappsing, och dagen efter fick han en ny ruta! :) tack för allt fint ni delar med er till mig!

Nu sitter jag här uppe i Kalix i en lite liten by som trotts det är underbart mysigt, ikväll kommer nog linda hit en tjej som jag träffade på flyget hit till luleå, vi hade följe hela vägen och blev bra vänner! hon studerar i övertorneå, inget som ni skåningar vet vart det är haha. men rätt intressant faktiskt. Jättetrevlig tjej. Så vi ska äta god mat och så! Nu ska jag snart ut och gå en runda tänkte jag så jag vaknar till liv. Hoppas det inte är lika iskallt som innan. Ska försöka ta bilder med min mobil idag också, har redan tagit några så ska försöka lägga in i eftermiddag. Det är ju så att det finns sparkar här, som vi inte har i skåne, som alla här åker rundor på haha :) fränt!


har en karamell i munnen :)

sen måste jag bara nämna det också, här uppe finns ju samer, och samer trodde jag inte fanns mer, men det är bara samerna som får jaga renarna. Inga andra människor. Samer idag kan se vanliga ut men för mig så trodde jag innan att det var indianer, men nixpix, det är dem inte, finns väll vissa som klär sig så än idag. Och bor i hyddor.  Det är lärorikt att åka iväg såhär som jag gjort. Känner mig duktigt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0