Kladdebyttabingbong

Saja, nu har man precis suttit pa puben har med mamma och ola, kollat fotbolls VM, kan inte bli battre, eller saklart om min alskling varit med har.. <3 Men aven fast det fina vadret inte kommit annu, utan det skulle komma imorgon sa ar allt underbart utomland. Det ar ett helt annat klimat, love it. Man tar det lugnt, gar rundor och handlar lite smatt och gott. Det ar verkligen sa javla mysigt. Just nu har jag tva ackliga italienare bakom mig som forsoker fa kontakt, sa jag hoppas alsklingen kommer till msn snart sa man kan fa hinna pratat med honom. Igar kopte jag ett jattefint hello kitty block, imorgon blir det kopa ed hardy keps och en rosa paul frank bikini i think :) ska ta med kameran ner hit imorgon sa jag kan lagga in bilder.. har fotat jattemycket nu! :) Ikvall ska vi till en sjukt fin resturang som lag en bit ner pa gatan, sa nu har jag inte mer tid att agna har, men alsklingen kommer om 10 dagar iaf, eller 9 <3

Sen lilla gumman, jag har redan honom, sa varfor forsoka se ut som mig? hahah PATETISKT! Go and get a new hair cut! hahahaha!  Pinsam du ar, to little and to late to get him! :D

Italy

nu sitter man pa internet cafe och det ar dock lite daligt vader har i italien, ska bli runt 30 grader pa tisdag. Men det ar harligt, har blivit lite shopping idag & sa. Mums vad skònt. Sitter med syrran & Kajsa, pa ett internet cafe, ska ta lite bilder, men kan tyvàrr inte lagga in bilder nu, fòr har sladden pa rummet. men ska fixa ikvàll eller imorgon!  Sa ni far se. Jag kan inte beskriva kanslan att ha kommit ivg nu, riktigt skònt. Antar att ni vill se en del bilder, men ska bòrja fota imorgon :D

Ikvall blir det ut pa resturang och sa med famljen. ska ta lite foton ikvàll med.. Love it! Men saknar dock min alskling, men han kommer sen och vi har fatt ett eget rum som jag sover ensam i nu dock :( <3 hihi


tyskland

Inatt gick bilen i sönder & vi kom till ett riktigt fint hotell i tyskland, idag är vi framme i Italien fast inte förrän ikväll.. Har sovit riktigt gott pa hotellet. Gratis internet och allt. Men dock en gammal data ifran 50 talet. Klockan elva skulle var bil beraknas vara klar. Gud vad jag saknar min alskade Pontus. Finns inte sa mycket att blogga om annu, förutom att det var ett riktigt fint hotell. Tar ju sa klart massa bilder & allt.. :)

Haha inatt akte vi med nagon bargare som skulle ta var bil till en verkstad, sa vi fick tranga in oss i en bil alla vi fem, mamma, ola, jag, cassie & kajsa. Det var anda en upplevese. Men just i den stunden var jag arg och ville bara tll hotellet. Men men .. :) Skriver mer i Italien! 

Alskar dig pontus du ar mitt allt<3

Italy here I come

Idag fixade jag naglarna, dem blev bra (y) äntligen den vanliga tammsan igen! Så satt älsklingen med och höll mig sällskap, hade inte vilken kille som helst gjort, det tar ändå ett bra tag. Sen idag har jag hämtat mitt schema också inför sommarens jobb som undersköterska.. Härligt schema! Sen äntligen har jag packat klart, har med mig hela gaderoben ungefär, men det gör ingenting.. Sista natten med älskling dock , men han är för härlig, skulle precis lägga mig i sängen och blogga så hyser han ut såhär  "Ska du verkligen blogga sådär mycket om vad du gör och att du ska bort tänk så får ni inbrott" men nu efter ett tag så säger han " & du ska säga att jag sitter framför datan mycket!" antagligen bara för han känner att datan är viktigare än honom, men så ligger det inte till .. HIHI världens underbaraste kille! POJKVÄN! You are the one and only!

Följ bloggen i Italien! :D


Sa jag inte att jag hade världens bästa boyfriend?! Yes I did.
Hade precis en mysig dusch med älskling, så nu ska vi krypa ner och kolla film!


hey soul sister

Tjena moss, det var länge sedan sist, men har haft mycket att göra på sista tiden, men har ju självklart varit med älskade Pontus.. Idag ska vi till arbetsförmedlingen och lämna in ett papper, bad :( sen ska jag försöka få kontakt med mitt jobb, sen ska jag fixa mina naglar hihi .. ska bli underbart det var så längesedan! & gissa vad det bästa är, imorgon åker jag till Italien och bara har det för jävla gott! i 2 veckor ungefär, men sen är det ju tävling för lillesyster med ju.. härligt! jag ska blogga där nere om jag får tid att sätta mig på internet cafe, men det tror jag, för det ligger närma vårt hotell! Så imorgon ska tammsan ligga och steka!

Men som sagt! När jag kommer hem kommer jag vara neger! tummen upp för det (Y)

Skriver ikväll när jag kommer hem, har mycket ärende idag:
Arbetsförmedlingen, naglarna, handla sandaler, och inte sådanna hemska gladiator skor, fy för för dem.., sen blir det packa, till mormor och morfar, sen träning, idag blir det sandbrottning man ska kolla på! Love it!

ciao


so cold..

Nu börjar storstädningen i huset! det måste ju vara snyggt när mammsen kommer hem..Har precis haft min älskade granne Amanda här inne. Så nu blir det att fixa och ha sig i huset & ja jag har förlåtit Pellebus. Silken röra här är alltså :/ haha

♥ΤãΜΜš∂η

ΤãΜΜš∂η
Just nu är jag så jävla förbannad på min katt. Han kommer in med en fågelunge och kastar rundor på den precis som det är en leksak, så jag fick rycka in och hjälpa lilla pippifåglen, men då var det redan försent. Dramaqeen. Jävla katt fan, men det bästa mellan tammsan och pelle är att vi kan både hata och älska varandra, imorgon är det med pippifåglen glömt!


mums!


my love is your love, and your love is my love..

Cause you love is my love,
and my love is you love,
It would take an eternity to break us..

vaknade för ett tag sedan utav att min älskade pellekissemisse var lite sjukis. Han satt och klöktes i sängen.. uuhe.. men såklart var jag tvungen att vakna till och hjälpa honom. han är så superduper mysig gullig. Han kryper ner och lägger sig under täcket på morgonen, mys! Sen nu måste jag städa mitt rum, funderar på att gå en promenad också, sen blir det plugga lite innan älsklingen kommer! Sen imorgon ska vi på studenten! häärligt. Dem får säkert sådant pissväder som vi fick förra året, men vad gör det? ingenting. För dagen imorgon kommer alltid ´betyda mycket för alla studenter.
Nu ska jag fixa till här på rummet en del, sen får vi se vad som händisch.




how do you do

Idag har jag varit i stan och fixat och så med min älskade Mathilda. & nu när älsklingen Pontus kommer läsa detta kommer han bli arg på mig, men jag var tvungen. Jag köpte Odd molly jeans jackan. Riktigt fin! Ångrar inte det en sekund, men det kommer in en bild på hur den ser ut, wonderful. Min älskling kommer typ bli jättejättejätte arg på mig, men tänkte lite gulligare att jag skriver det här och ser ifall han läser min blogg (a) Får väll pussa ihjäl honom imorgon när han kommer eller kolla med hund ögon så han inte blir så arg på mig.. men det är ju som en hobby. Odd molly är verkligen det bästa & sötaste märket som finns. hade jag kunnat hade jag inhandlat allt med det märket. Sen har jag hittat ett par grymt snygga skor som jag också ska köpa. Lovely



:*

idiot.se

you are not alone

Igår kom jag hem från mormor på eftermiddagen, min älskade stjärna blev inlagd. Men hon är stark hon <3 Sen så åkte jag ner i stan & träffade älskade Nicole och Marlene. Vi gick en runda och mös i norra hamnen, medans vi gick fram till några som hade fiskat upp en fisk och bara lagt den där. Så jag har en film som jag ska lägga in på facebook sen när Nicole går fram och ska fånga fisken och slänga i den, men då hoppar den rundor, usch fy vad rääligt. Aja, nu har vi precis vaknat utav att min älskling ringde och väckte oss. Nu ska jag ner i stan & möta upp älsklingen mathilda. Sen ska vi kanske sola, sen blir det hem till mig och mysa. Denna dagen består utav regn och moln. Fy & blä!



    Nicole & Tammy


sweet dreams

hemska mardrömmar, jag somnade som en stock när jag la mig i sängen, eller smsa lite först med älsklingen som vaknade för han skulle jobba. När jag vaknade så klev jag upp & duschade.. nu ligger nästan hela min packning i tvätten så nu blir mitt stora problem att hitta fram något i min stora gaderob.. men det ska nog gå bra, ska ju bara till Lund en sväng och tillbaka.. Men är så sugen på myskläder.. Jag drömde för hemsk mardröm nu när jag slumrade till, usch den var riktig hemsk.. tänker inte dela med mig utav den iallafall ..

wonderful life .. världens bästa pojkvän!


home sweet home

Har åkt buss hela natten & snacka om trångt .. & knäpp som jag är så hade jag en tunn tröja på mig, ingen filt eller så, utan en kudde.. men det blev inte mycket varmare.. Tjejen som satt bredvid mig hade två filtar över sig, såg hur varmt och gott ut som helst, när hon hade somnat tänkte jag först ta filten men det kunde jag ju inte. Var så avundsjuk på att hon hade det varmt. Aja.. nu är man hemma efter en lång resa. I mitt älskade Helsingborg. Har haft en fantastisk vecka uppe hos Pontus och hans familj. Om 3 dagar kommer han hit, ska bli jättemysigt. Nej vi tröttnar aldrig på varandra, vi är so in love.. Mammsen hämtade mig nere på Knutpunkten imorse, så nu ska jag duscha av mig och lägga mig i sängen och kolla någon film kanske. Får se om jag kan slumra till en stund. Sen idag blir det med Mormor till Lund. Sen får vi se vad som händer.

Vad glad jag blir att så många läser min blogg, ibland skriver man fastän att man inte pallar för man vet att så många är intresserade utav ens liv :) Det handlar ju inte om 10 stycken, utan drygt 70 stycken läsare hade jag igår :*


the beauty

1994 föddes en liten varelse på denna jord, en varelse som snart skulle få tänder, som snart skulle börja prata, gå och springa. Det var min älskade lillasyster. Minns än idag att jag var hos mormor och morfar medans mamma & ola var på sjukhuset med dig när du hade kommit. Jag var ivrig, skulle ju få träffa min lillasyster. Du var en liten tjockis som bebis, fast idag är det tvärtom haha jag är den tjocka och du den smale, ja men nu skulle vi inte prata om det. haha.. Har levt hela livet med dig, trots att vi levt så olika ändå. När vi var små hade jag en farbror som gav mig allt, efter att pappa försvunnit, det blev orättvist mellan oss.. Jag hade en pappa på mitt håll och du & Ola var som två klistermärken, medans jag och mamma också satt ihopa, men vi var en familj. En familj som är stark, vi har gått igenom en stor sorg i vårat liv. Alla går igenom sorger, men i dessa sorger har du alltid funnits även fast du många gånger när du var mindre kanske var för liten för att förstå vad som egentligen hände i din systers värld. Det är först idag du kanske börjat undra och funderat varför jag alltid gråtit och varit så svag. Men det är delvis du som alltid gjort mig stark. Att bara få gå in på sin systers rum, slänga sig i sängen & retas. Att bara veta att man har en syster som man kan berätta allt för. Att ha en familj som inte alltid är så seriös, utan en familj som är glad och sprallig. Glömmer aldrig Italien vårt största bråk någonsin, det glömmer nog ingen av oss, vi rök ihop så det stod härliga till, ja vad hade vi gjort utan Elin då. Men efter det tror jag vi båda lärde oss.. Kommer aldrig sluta att bry mig om dig, kommer alltid stötta dig, vara hos dig i resten av livet. Det tightaste man kan bli är systrar. Är så glad att mamma träffade Ola, och att du kom till Cassandra. Det är på senaste dagar jag kommit närmare dig, vi kan prata om allt och så vidare.. Nu börjar du snart gymnasiet och jag är ju inte lite nervös. Jag glömmer aldrig när jag började gymnasiet, så stor man var då kändes det som. När du bestämde dig för att stanna i Helsingborg blev det en lättnad för mig. För här kan man finnas och stötta varandra när skolan är jobbig. För det är tufft på gymansiet, även fast det är då man utvecklas som mest tycker jag. Tiden går grymt fort nu, åren bara springer iväg .. Om två år är du 18, kan inte fatta det. Ibland när jag haft det jobbigt har jag glömt att tänka på hur du mår. När du inte är hemma sover jag så sjukt dåligt, det var ju en av dem sakerna som jag blev glad över också när du skulle stanna hemma, att då behöver jag inte oroa mig över att jag kommer sova dåligt på nätterna ;) Såhär skrev min älskade syster på sin blogg



Visste inte att jag var så saknad, men det är klart när en i familjen är borta så känns det alltid tomt! men idag kommer tammsan hem, eller imorgon bitti :* Älskar dig mest syrran min. Ja ibland kanske jag är retlig men håller definitivt med, jag är den bästa syster och efter mig kommer du hihi :D
Cassandra Sjögren, you are my soulsister


milky way

great, Igår var Niklas, jag & Ulrika hos deras kompis Marlene tror jag hon hette. Där drack vi saft & åt bullar. & tog det lugnt. Sen åkte vi och hämtade älsklingen inne i Sundsvall, det var jättemysigt. Ibland så glömmer man hur underbart man har det. & det har vi faktiskt så finns inget annat som kan få mig att lämna honom. Han skulle få en överraskning av sina föräldrar, att få komma till mig denna veckan =) så jag blir inte av med honom, skoja älskling :* det ska bli så kul, för innan hans föräldrar berättade det för mig, så hade jag redan nämnt för älsklingen att jag ville han skulle komma till studenten. & såklart blev han jätteglad av den överraskningen! Sen när vi kom hem fixade vi till oss lite, & drog ut och käkade, sen köpte med lite gottis hem och skulle sätta igång en film. Vi fick en film utav Janne, pontus pappa, tror den hette "new daughter" eller något sådant. Slutade med att jag kröp in till pontus och blundade nästan hela filmen. Riktigt sjuk film. Hemsk hemsk hemsk! Sen somnade vi gott.. men men men imorse så gjorde älsklingen något jag inte tycker så mycket om, han började väcka mig, för han ville pussas och kramas, det tycker jag dock om i och för sig. Men att vakna halv sju på morgonen när man vill sova ut, känns inte så roligt. Men det är nyttigt det med, jag vaknade tidigt och har fått mycket gjort, men nu börjar tiden dra ihopa sig. Så nu måste jag in i duschen innan älsklingen slutar, så ska vi på akupunktur med hans rygg. sweet.. Ska skriva ett extra inlägg idag om min älskade syster för såg att hon skrivit väldigt fint om mig på sin blogg. Men hinner inte just nu <3 Här är min systers blogg, cassandrasjogren.bloggplatsen.se

back to love

Klockan är tolv och har precis ätit frukost & suttit och pratat med Ulrika & Janne lite.. Idag kommer Pontan hem, ska bli så mysigt, tror vi ska ut och äta eller något, göra något mysigt iallafall. Vi hämtar honom vid 18.00 i Sundsvall, men nu ska jag hoppa in i duschen och fixa till mig, för innan vi hämtar darlingen så ska vi besöka en kompis till deras familj. Kläder är alltid mitt stora problem, hatar det. Hemma har man tusen olika sorters kläder, alltid när man åker bort är det något man glömmer som man kunde haft. Men som sagt, nu är det bara en dag sen åker jag hem till mitt kära helsingborg, men jag trivs bra i Härnösand, det är mysigt och litet. Sen har pontus en överraskning att vänta sig, men kan inte skriva det här för då kommer han se det innan han får veta det :* Hans föräldrar är helt underbara! Vet inte hur jag ska kunna tacka dem, efter allt dem gör för mig! Nej nu ska jag hoppa in i duschen, sen får det bli att välja kläder, dagens problem!


movietime

amazing, är så stolt över min älskling. Han kom 2:a, gjorde en jättebra final mot Polacken. Nu ska jag snart kolla film med hans mammi Ulrika och bror Niklas! =) myspys. Vet inte vad som händer med tammsan, hon är så trött hela tiden, vet inte vad det kan bero på. Men då blir det movietime nu!!

<3

awesome
Idag har jag spenderat min dag på tivolit här i Härnösand, åkte en karusell med Niklas, Pontus lillebror. Sen när jag kom hem somnade jag direkt en stund. Sen väckte Niklas mig, då hade Pontus mamma gjort hemma bakad pizza, mums. Super gott! Pontus är i Polen och tävlar och det har gott super bra för honom också, han är i final, mötte 1 från Litauen, 2 polacker & ska möta 1 till polack i final. Han är helt enkelt bäst. Imorgon kommer älsklingen hem igen, så funderade vi på att dra ut & äta på någon resturang. Snart ska jag spela X box med Niklas, så vi får se hur det går, fast jag är säkert rätt så grym på det där, nej skoja.

These friends are not worth me more

Idag var jag inte uppe med tuppen, men klart jag vaknade ju till när älsklingen skulle iväg och jobba. Han pussar och kramas med mig hela tiden på morgonen så får ingen syn i vädret att somna, inte för att jag vill det men (: Nu är klockan snart elva och jag har precis duschat av mig, snart kommer älsklingen hem på lunchen så ska vi sola lite & så. Pratade med min älskade mormor och morfar imorse. Saknar dem massvis. I helgen blir det tivoli här i härnösand, men eftersom älsklingen åker till Polen i helgen så ska jag gå en runda med hans familj eller bara Niklas hans lillebror. MYSIGT!
Träningspasset igår var något som hette indoors tror jag, hur jobbigt som helst. men älsklingen och jag klarade det galant, han blev så imponerad utav mig, haha.

Snart är det studenten som gäller först till Lina min kusin, med hela släkten och faddluttanlej. Sen vidare..
Kan man tänka sig att det är 1 år sedan jag tog studenten, nixpix det kan man inte. Tiden bara rusar iväg.
I det härliga norrland har det varit fint väder ända sedan jag kom, en sak jag inte alls förstår mig på, på nätterna när man ska sova är det lika ljust som på dagen ungefär, kanske inte exakt lika ljust, men hur ljust som helst, medans i skåne är det möööörkt, helt svart på natten :p väldigt underligt.

SHOHEJS!


Precis vad jag behöver nu!

sunshine

Godmorgon ..
Idag har jag lika ont ihalsen och förkyld.. men idag ska jag träna med pontus, sen blir det bowla med hans underbara familj! Har precis duschat, snart kommer älsklingen hem på lunchen. Ska väl ut och sätta mig i solen & plugga lite tror jag.

Pratade med mammsen igår och min älskade lillesyster ska stanna i helsingborg! Blev ju jätteglad :D
I flera år har jag längtat efter att få komma iväg, komma iväg med familjen, och snart ska vi till italien, det var längesedan vi var i italien nu, tror det var 3 år sedan. Men vi har ju varit utomlands många gånger, men italien är mitt favoritställe.

Har verkligen världens underbaraste pojkvän, tyvärr har jag ingen sladd så kan inte lägga upp bilder just nu, men får bli när jag kommer hem, nu blir väll älsklingen lite små sur för jag hittade en bild på datan sm jag ska ladda upp, men han kan ju inte bli sur på mig (a) Gammal bild dock på honom, men han ser så mysig ut här.


Pontus till höger <3

honeyboney

Älsklingen väckte mig imorse för han skulle upp & jobba, sen kunde jag ju nte somna om när han hade stuckit. Så har pluggat en jädrans massa nu på morgonen. Funderar starkt på att sätta på mig myskläder & gå ut i solen och promenera lite. Härnösand är dock inte så stort. Men tycker ändå det är grymt mysigt här. Igår var jag och handlade lite nödvändiga saker, underkläder & smink som jag också blev av med i min packning sist.

Igår var jag & pontus i stan och åt glass och mös runt. Det är helt ofattbart hur mycket jag tycker om min ängel..Han gör verkligen för mycket för mig. Han är världens snällaste. & verkligen världens vackraste.

Idag är det bara 17 dagar tills jag åker till italien :) Kommer bli riktigt härligt, ska ligga och sola varje dag! :D

Nu ska jag sätta på mig myskläder & gå ut och gå! Lovely Day!

RSS 2.0