gott nytt år :*

nu vaknade jag nyss med moa, vi ska snart ner och sola solarium sen ska vi hem och fixa och trixa. hihi :*
igår när jag var i stan med julie, så köpte jag ju kläder, som jag egentligen inte borde. men jag har ju verkligen ett shopping problem, men skitsamma, det kan jag ta tag i nu när det nya året börja =) haha. Skriver mer när vi varit och solat. Pusssss

godmorgon godmorgon

Nu ska jag ta tag i det igen, som jag alltid säger dock. men tycker det är på tiden. Har en helt ny data, inga bilder ingenting, eftersom ni kanske redan vet så hade vi ju inbrott och då blev min bärbara snodd :( .. men men det gör inte mig något nu har en riktigt fin data nu. Sen så har jag varit "bortrest" under två veckor typ, kan man säga. Under julen så har jag träffat kickoo. Han ringde mig 1 dag innan julafton och frågade ifall vi skulle ses, så då hämtade dem upp mig när jag kom till helsingborg och träffade honom och familjen. På julafton så firade jag med familjen och som vanligt på morgonen så var vi hos mormor och morfar. Sen hemma hos oss kom släkten., Fick en massa godsaker, Ny bärbar data, dvd, Spraytan, Naglar som jag ska bygga på, pengar presentkort, tomas sabo fotläänk, biopresentkort, också en hellokitty tjocktröja, Perfymen som jag längtat efter så mycket med lite mer småsaker. Sen på kvällen åkte jag hem till k igen och nannade där, sen på morgonen så sa vi hejdå och sådant, sen åkte han. Sen så blev det hem och mysa framför tv:n glömde ju säga att jag fick dem två bästa filmerna ever, mysteriet på greveholm och trolltider. Så nu för tiden ligger jag mest och kollar på det, riktigt myyys. Sen har jag spenderat mycket tid med mormor och morfar,. försöker hänga med mormor överallt till sjukhuset i lund med mera. <3 Sen någon dag efter julafton har jag jobbat någon dag och softat med moa & mathilda meeest. hihi.. Shoppat en hel del också, en ny odd molly trööööja (a) jättefiin. Snart ska jag bege mig och fixa mig jag och syrran var på spraytan igår, vi blev väll riktigt bruna, dock ingenting jag skulle göra om, tyvärr, för mycket bättre än cancerframkallande solariumet, men jag tycker inte om när det stinker brun utan sol eller vad dem sprutar på en. uuusch =/. Nu ska jag snart ner och fika med Julie, om hon inte glömt mig, sen kommer moa ikväll och ska nanna här och färga en rosa slinga i mitt blooonda hår  :* hihi. får vi se hur det blir.

Puss så länge bitches.


juletid

nu ska jag strax iväg och jobba.. sen blir det hem och vila. är så slut i kroppen och allt. Sen köpa dem sista klapparna. Ville bara säga att anledningen till att jag inte skrivit är för har ingen data, den är snodd. Så kommer snart en ny :) Kram kram

:*




@systersrum!

Nu har jag precis städat klart mitt rum & så. iiiih.. städar och har mig i huset. plockar fram grejor och allt. Sen så blir det mina fina party hattar som ska på idag (A) eftersom det är min bästaste mathilda som fyller år! gaaaah vad roligt vi ska ha det. får vi se om jag lyckas med maten. hihi. Sne blir det tårta jag ska baka med moa snart :D <3 fast vi ska först dra och handla cider. Sitter och öser musik på syrrans rum ;) haha. Med henne såklart, annars hade jag inte fått sätta en fot här inne haha (: Men men. Hon har hjälpt mig plocka undan där ute och lite sådant :D hahah! naaajs. Låten bad romance blir man så glad av :) hihihi.. har fixat glitter manikyr på mina naglar med, rätt så najs för att gjort det själv :) sen ska jag fråga moa ifall vi kan gå inom mormor och morfar när vi ska handla, men det tror jag ju absolut inte är några problem :D hihi. Sen var kickes mamma här idag och så :) så jag har hunnit med mycket med. Mimsan stack för ett tag sedan, tack för du var hos mig igår även fast jag var lite sur och krängd :P haha var så ledsen så blev arg! aja <3 LOVE LOVE LOVE LOVE till alla.


Min syrra <3


GRATTIS MADDO!

idag är ingen vanlig dag för det är maddos födelsedg hurra hurra hurra.
Vaknade nyss. klockan är 05.40. uusch det var en tung dag igår. allt ifrån att jag skrev blogg och la in alla bilder ifrån morfars data, tills vi kom till sjukhuset. Där förändrades hela stämningen. visst så har det alltid funnits i mitt huvud det här om cancer. men trodde aldrig någon som står mig nära skulle få det. När jag satt utanför och väntde och väntade, så gick alla tankar. jag tänkte hela tiden att jag tror ändå inte det. varför mormor. varför hon när hon ser ut att må så bra och mormor och morfars hem är ett lugn. när det från och med igår, förvandlades på ett sätt som ingen kan hjälpa. deras hem kommer jag alltid finna lugn i. men som nu kommer bli en tid med massor resor till lund och all behandling hon kan få. Igår när mormor kom ut och berättade det så det var en så tung känsla. Kändes typ som att jag bara hann känna på solsken ett tag. Det menar jag med att alla säger alltid till mig efter regn kommer solsken. vi ska ta oss igenom denna jobbiga tid. den sjukdomen kommer inte få ta dig ifrån oss. Konstigt nog var det enda du sa " jag vet inte riktigt om hur jag ska göra med julklappar". Min julklapp är att du orkar ta di igenom detta och att du vet att vi föralltid finns här allihopa. Att se morfar gråta gjorde också ont. det känns som mina tryggisar inte ska få gå igenom något sådant. Det är ju värst vad livet kan handla om mycket. Jag skulle bara vilja ta över allt som mormor ska gå igenom och göra allt till henne. Att finnas där hela tiden. ska ner till dem när klockan blir lite mer. mitt älskade hjärta <3 kommer stå där allitd alltid alltid. Det är många gånger tro det eller ej jag får vänd mig till gud och be, jag får be att snälla gud, det är bara en stor önskan och så tänker jag varje gång, bra uppfyll min önskan. Det är att ta bort cancer och alla dumma män på jorden.  Efter varje sak man går igenom blir man otroligt stark. & jag tror jag har blivit rätt stark. jag ska hjälpa er igenom allt, så som ni hjälpt mig genom allt! <3

mormor var inte ledsen eller orolig för något ondöigt. nu tar vi tiden som kommer och kämpar igenom oss detta. & morfar gråt utl gör det om du känner för det. men det värsta är och se er ledsena. Kommer göra allt för er. Då menar jag verkligen allt.
Er Tammy<3


@mormor och morfar






Här är lite bilder jag hittade på morfars data, lite släkt bilder :) VAd hade man gjort utan släkten?!
<3 ni i mitt hjärta föralltid!


@ mormor & morfar

Nu har jag precis ätit en räksallad hos mormor & morfar. Nu väntar vi på att några choklad kakor ska tina. Så ska vi fika. Fick låna datan så länge och sitta och blogga snabbt. Klockan halv fyra ska vi vara på sjukhuset. Känns väldigt tungt faktiskt. Men ja. Det kommer gå bra. Sen ikväll blir det iväg och handla massa med mammsen. Sen kolla julkalendern eftersom jag missade den imorse. Igår var jag ju hos en hemlig kompis ;) haha. Ja det kan jag tyvärr inte säga vem det var, då hade massa snaack gått igenm med en gång. hemlighetsfulla tammy är igång igen (a).

Min älskade tesselina från australien fyller 25 imorgon också. Grattar henne nu. För hittade lite modell bilder på den vackra tösen på morfars data. Hon är verkligen världens raraste.
Här kommer lite fotn på henne & hennes kille.





detta är min kusin tess & hennes kille. Grattis min älskade kusin. Hoppas du får en bra födelsedag. <3


chokladkalenderna

är faktiskt ganska chockad över att jag inte ätit upp mer än tre dagar på min chokladkalender :P för förra året så fick jag äta upp kickes chokladkalender, så åkte vi och köpte flera stycken på väla. Så är väldigt nöjd fakitskt. Att jag ligger i fas med det ;) hahaha!


hihi :*

Nu ska jag fixa till mig lite. sen ska jag åka till mormor och morfar och mysa där en stund. Sist jag var där kollade jag och mormor på dirty dancing. så himla bra! Aja idag ska vi äta lite gott tillsammans och bara sitta och prata och sådär. Sen ska vi till sjukhuset klockan 15.00 ungefär tror jag, så ska mormor få sina svar ifrån operationen. jag håller tummarna. för vad skulle jag gjort utan er mormor och morfar! <3 ni är bäst ska ni veta. jag ska nog blogga på deras data när jag är där med, så ska jag lägga in en bild på dem två. De är dem som alltid finns där, som alltid står kvar, varesig man gjort något dumt eller bråkat hemma eller vad som. det är dem som alltid hjälpt mig när jag varit sjuk eller när jag haft det jobbigt och velat få lugn. Mormor och morfar det är hemma hos dem jag mår som bäst! därför så vill jag aldrig att det ska ta slut. för det är hos dem jag slappnar av och myser bara. Det är konstigt att man kan ha en så underbar kontakt med dem som jag faktiskt har. Dem är 70 år nu ungefär och pigga och allärta. mormor och morfar är dem bästa mormor och morfarna i VÄRLDEN (A) <3.. Inatt fick jag sms av min kusin tess. att hon saknade oss alla och att jag skulle ta hand om mormor från henne med. Det är nästan så man får en klump i magen om hur jobbigt det måste vara för henne att bo andra sidan jordklotet nu och inte kunna vara här hemma <3 men jag kommer alltid stå vid mormor och morfars sida. alltid! hihi. nu ska jag bara fixa till mig lite snabbt. sen kommer morfar och hämtar mig.

kram kram!


god morgon :*

godmorgon allesammans ;)
vaknade nyss, var riktigt trött igår så orkade inte skriva om danmark alls. fyfarrao så trött jag var. tänkte jag får skriva lite om danmark idag och lägga in lite bilder. Det började med att maddo och taddo åkte till danmark. På båten var jag ju tuvungen att sitta med mathilda i rökbåset, uuuusch det stank fy och blö. Sen skulle vi gå av båten och såg parisehjulet, wiii. och såklart ville jag gå dit och kolla vad det var för något. När vi kom av båten och gick bort mot parisehjulet var det julmarknad. riktigt mysigt. så vi gick där och kollade och mussade runt. den var ju mycket mycket juligare än vår här i sverige. Där filmade vi och fota lite. Dock vet jag inte alls hur man lägger in filmer om dem inte ligger ifrån youtube. så får se ifall jag klarar av det dock :) men bilder kommer iaf in. Sen gick jag & mathilda älsklingen till affären med massa gott. haha. det var riktigt naajs. När vi kom in där kunde vi inte bestämma oss helt vad det skulle vara. Så det blev smirnoff ice, något att blanda i bålet med, barcardi breezer & cider såklart. Detta eftersom vi ska ha tjejmiddag på fredag sen utgång (D). Det ska bli riktigt najs. Mathilda fyller år imorgon och det ska bli jättespännande att få fira henne & att få göra detta för henne. hihi :* så idag blir det förberedda och lite sådant inför imorgon.

här kommer lite bilder lite suddiga iof eftersom det var från mobilen.


Parisehjulet :*


här är mado när vi skulle åka runt på isen. Som låg i mitten av julmarknaden.


Vår fina skor i sådana sockar :P


Båten på väg hemåt :)


suddig fast ändå mussig bild


Mathilda fotar mig när jag står och kollar ut över havet :P trodde båten stannat :P



ja det var lite bilder ifrån resan med älsklingen. haha. dock tycker jag det är skitsynd att jag inte kan lägga in videos. kan någon hjälpa mig så säg gärna till hur man gör det. för har två roliga videos som jag vill lägga in :) hihi. tack för en underbar dag med dig mathilda. och helgen kommer dock bli underbar! hihi! riktigt naajs!
xoxo


hemma :*

har precis kommit innanför dörren och slängt i mig en macka. ska bara ta på mig lite andra kläder. sen sticka direkt till danmark med älskade mathilda. hihi :* handla lite inför helgen! nej nu måste jag dra mathilda stressar ihääääl mig ;) och provet gick bra idag. jag klarade delegeringen. :) wiiiho. inget fel (A) jag är ju bara felfri ;D mohahaha!

nu beger vi oss till julia danmark då med båten :D

MUSSMUSSMUSSMUSS!


jobb

nu sitter jag på jobbet :) myspys! nu är det snart lunch för dem äldre :) hihi


frossigt

haha nu är klockan 06.24 jag har hunnit duscha föna håret och allt. så nu är det bara frulle kvar =) riktigt skönt. så går bussen om en timme. så behöver inte stressa. brukar inte komma upp såhär. men det gjrode jag idag och det är skönt. NU ska jag äta. hihi :*

Pussiliepuss

 


godmorgon

06.04 nu är jag vaken och ska snart gå in i duschen. sen blir det föna håret och äta frukost. så får vi se ifall jag hinner se julkalendern. min buss går halv åtta :P men jag tror att jag hinner. Inatt somnade jag ute i soffan. med täcke och kudde. det var faktiskt riktigt skönt. så nu sitter jag i soffan och bloggar och kollar ut genom fönstret, shit silken frossa. kan tänka mig att det är sjuukt kallt. Undra vad man ska ta på sig idag. aja, det får vi se senare. nu ska jag fixa mig

 

xoxo


natti natti

nu tänker jag krypa ner i sängen. Är riktigt trött och har en jobbedag imorgon framför mig. jag börjar få ont i mitt öra :( riktigt illa. hoppas det är över imorgon. det gör ont och är så varmt som det var sist jag hade öroninflamation. fyyyy :( hoppas hoppas inte. Nu ska jag ringa mathilda och snacka lite, sen ska jag faktiskt sova. har så mycket att göra dessa två dagarna. Plus att mathilda fyller år på fredag, jimmy fest på lördag, mimmi fyller år på söndag! måste hitta på något till alla dem :) aja får grubbla över natten helt enkelt. Sen är det mycket att förberedda inför fredag med! hihi:* <3

NATTI


anonyma

haha en anonymperson hade kommenterat varför har du två odd molly jackor. för det första så är den andra min grannes, den bruna är min. men min granne trivs inte i hennes, så jag har den ibland. och vad spelar det för någon roll. ändå rätt roligt att folk bara lägger energi till och med på mina kläder :o haha. skitsamma? haha..palla bry sig. men roligt iaf ;)


julkalendern

guuud så spännande!

jag kan knappt vänta tills att kolla imorgon ;p haha. super skurken, får vi se vad hon tar sig till.. aja den verkar faktiskt kunna vara se värdig, tycker jag :) 23 avsnitt kvar, och det ser jag fram emot. den var riktigt julig och mysig. nu ska jag snart krypa ner tror jag och kolla någon film. så rooooligt, att det var intressant.

 


pratar med maddo

ville bara inleda mitt sådant här fina inlägg med att säga hej till min läsare jimmy :) och påminna honom om att pausa ljudet ;) hahaha,.

ja, sen hade jag sett fel, så julkalendern börjar inte förrän 18.45 så nu ligger jag här i soffan och väntar på det. har pratat med mathilda älsklingen i telefon, long time. haha. sen ringde kickes mamma katta, så satt vi och pratade en bra stund <3 så skönt att man har kontakten fortfarande. ni var ju som min andra familj. ska dit imorgon eller övermorgon :D sen nu så väntar jag förväntansfullt till julkalendern. hihi. lovade mathilda att ringa upp henne efter jag bloggat. åhgud ja vad pömsig man är efter två dagars jobb :P ska ju jobba imorgon också. men jag längtar faktiskt varje dag efter att få jobba :) tjäna ihopa pengar, lider med er som går i skolan och har massa prov och inlämningsuppgifter ;) MOHAHAH! rätt åt er. för här sitter taddo utan läxläsning och allt.




detta är det första man ser när man kommer hem till tammsan ! (A)


tisdagsmys

ska lägga mig och vila ett tag nu i soffan. känns som det kan behövas, för sen när mamma kommer hem så lär jag inte kunna sova. för då ska man inte sova, för då kan man inte sova när man ska sova typ :P hahaha. rörigt men sant. aja, har bjudit hem mathilda till julkalendern ikväll 18.15 får bara inte missas! riktigt myspys, vi får väll se ifall hon dyker upp. isåfall ska jag försöka hinna med att rensa gaderoben innan det med :) nu ska jag lägga mig o vila ju, så skriver lite efter.

Här är min kära Hello Kitty Kalender :D


idiotunge

alla mina kära och älskade besökare, jag har en äcklig stalker..
kan någon bara ta reda på vems detta nummer är

0738927250

han måste ha riktiga feta problem, och vara jävligt störd. haha.


hemma

nu har jag precis kommit hem från jobbet. varit en stressig dag, så tur jag slutade tidigt. men när jag kommer på den jävla bussen. så sitter där dagisbarn precis överallt. riktigt jobbigt. massa skrik och böl över allt. men så ser jag en dam stå och torka blod från pannan. så jag går emellan alla folk fram till henne och frågar vad som hänt, så sa hon att hon ramlat. en söt liten tant får stå upp på bussen och blöder från ansiktet, pgv att dagis fröknarna inte ens kan beställa en jävla buss till dagiset. dem var ju minst 30 små barn, och bussarna är till för att äldre ska kunna få sitta. jag blev så irriterad så jag tänkte säga till busschaffören. inte ens när dagisfröknarna hörde när jag pratade med tanten så brydde dem sig. jag höll mig verkligen att inte börja dampa. men vafan. dem får väll tänka på dem äldre. jag blir så arg när det handlar om sådant. aja. nu ligger jag i soffan med min älskade pelle "misen". han är så mussig. riktigt musst.

PUSS


jag ska ligga och mysa hela dagen med denna plutten!


juljuljul

nu har jag precis ätit frukost och öppnar mina choklad kalenderar. en vanlig julig kalender. Också så klart en helly kitty choklad kalender (aa) riktigt mumsig. Man bara känner dig mega liten när man öppnar dem. men ja, det är något jag aldrig vill sluta med att göra. Julen är den bästa! Ska fota mina kalendrar sen när jag kommer hem så ska ni få se hur dem ser ut :) mumsiga. aja, nu har jag rätt brottom. eller aa typ. fryser något fruktansvärt mycket. men det ändras ju snabbt när jagkommer till jobbet. då blir jag varm igen. när jag slutat jobba, tänkte jag åka direkt hem, vila en stund, sen i eftermiddag träna :) riktigt skönt. sen måste jag ju slå mathilda en pling med ju mitt lilla hjärtegull. Vi hörs sen då!

PUSS


hahha skämt o sido.

jag bara skojade med er igår, jag är ju fortfarande blond såklart. men funderar starkt på att färga det nu alltså runt julen och såhär ;) aja. nu är klockan 05.41 och jag vakna precis. ska ta bussen halv till jobbet. sen börjar jag klockan sju idag. riktigt skönt. känns idag som det blev en bra morgon iaf. även fast jag är lite trött. dock missar jag julkalendern. men den får jag se ikväll. Kan knappt förstå att det är första december idag :/ helt sjukt. helt galet, så fort tiden går. & jag ville bara säga jag hatar mobiler. överallt annat. riktigt mycket. det är bara en onödiga massa pengar som händer på den. aja. nu ska jag äta frukost sen dra till jobb :) ha det bra, skriver när jag är hemma.

 

PUSS


julkalendern ska jag dock ge ett försök detta året.


RSS 2.0