göteborg hos älskling.

Nu sitter jag i älsklingens lägenhet, han kommer snart från träningen och jag har tänt massor med ljus och gjort det mysigt här! Kvällen har bestått av pluggning, har gjort 14 A4 sidor :O hihi, helt amazing! stolt över mig själv.

nu har jag satt på romantisk musik så dyker älskling snart upp (A)

Pussss <3


äntligen hemma!

Kom hem igår kväll, var full sho hela kvällen, när jag kom hit så var älskade mikkis och hennes mamma här och drack lite vin och allting, sen så min älskade kusin vitamin.. vi hinner bara in så kommer Julia och hennes kusin Cecilia. Hihi, så var full sho igår kväll.. igår när jag skulle flyga från luleå så vägde min väska på tok för mycket så dem sa att dem inte tänkte ta den på flyget att jag var tvungen att slänga av 5 kilo ungefär :O jag bara är jag verkligen en sådan shoppahollic haha.. men efter många om och men med sas så sa dem att dem kunde göra ett undantag som tur var. Men sen råkade jg skriva in fel pinkod 3 ggr så hade ingen telefon under resan :( hihi..

Igår kväll så när all åkt hem så låg jag, min syster cassandra och Mikkis i min säng och snackade och så, jg fixade i rummet och kelade med misen. Sen idag kommer älsklingen, hur pirrigt som helst. Imorse kom mammsen in och sjöng för mig, hihi Så nu ligger mikkis kvar och sussar gott i sängen och jag måste fixa! hihihi


luleå flygplats

efter många om och men bestämde jag mgi för att ta upp min bärbara, så kom jag på dem kanske har internet på flygplatsen, trådlöst! & det hade dem som tuyr var, men har ju glömt laddaren i den andra väskan som redan har fraktats vidare! :( buhu.. men gör ingenting, nu ska jag snart flyga mot sthlm. Innan när jag skulle checka in så säger dem att väskan väger för mycket att jag måste lasta av ungefär 3-4 kilo :O fick helt panik .. men sen kom chefen för sas ut och sa att jag inte får flyga med så mycket hädanefter men att det får gå för denna gången! wiho!

Nu längtar jag tills jag går av i Ängelholm och mammsen och dem är där! LÄngtar också efter älsklingen min. Nu är jag så himla trött redan så det kommer bli en lång dag, har 2 timmar i sthlm med!

ciao!


05.42

godmorgon!
Nu är klockan 05.42 och jag är fitt för fajt för sista dagen i skolan sen hemkomst! Snart ska jag bege mig och sola, solariumet öppnar vid 06.00, sköönt! Sen blir det äta frukost direkt när jag är tillbaka från solariumet. Sen blir det upp på rummet! packa det sista, vill säga datan också! och duscha & så! Kan inte fatta att inatt kommer jag sova i min egna säng! Helt knas! men älskade mamma och hoppas fler från familjen kommer och möter mig, pirrar i hela mig, Lina min älskade kusin kommer också! & IMORGON får jag träffa älsklingen min hihi <3

är så himla glad nu så ni förstår inte! Igår köpte jag så fina klänningar med, så mamma komemr säkert vilja ha en på festen! ska fota mig i dem sen! Imorse vaknade jag av världens finaste godnatt sms av älsklingen, brukar lägga mig innan honom så jag hinner somna innan han somnar hihi (a) ..

under kalix resan har jag lärt mig:
Har jag lärt mig mycket om utbildningen
Att klara av mina rädslor att sova själv
Hållt i mina pengar trotts allt
Tatuerat mig
pluggat bättre än någonsin
Att här uppe jobbar många med att åka ut i skogen och skjuta älgar
Har sett en ren eller en älg, haha
att trotts allt hund skit på gatan så har jag inte klivit i det en endaste gång
dem använder konstiga ord här uppe, kommer ex sen
Har bastat och badat i sjön eller "havet som dem säger" Då menar jag naken bastu haha, sandra och marie tog bara av sig helt nakna haha
kommer säkert på mer sen! Nu måste jag sticka och sola, när jag komerm hem ikväll och kommit till ro så skriver jag mer!

& verkligen ett stort tack till dem på hotellet, dem har varit så underbara mot mig, helt sjukt! Nästa gång jag kommer upp ska jag få åka snöscooter och vara med på älg jakt :) det är något fräääänt tycker jag ;) haha kolla nu använder jag fräänt :)

by. TammyNathalie


världens bästa pojkvän!

efter att jag slutade skolan åkte jag till hotellet lämnade väskan och så! Tänkte först vila, men det blev att gå och kolla lite i Kalix. Jag hittade min klänning till festen! Kommer vara sååå fin hihi, för ikväll blir det färga ögonbrynen och fixa mig lite med hårinpackning och sådant, sen snart blir det att bege sig till vatten aerobic med Sandra, efter det blir det det motionssim och kanske åka lite rutschibana haha :) Bastun väntar därefter också såklart en solning på g, hela kvällen är fullsmockad. Kan inte fatta att detta är sista kvällen i Kalix, nästan lite sorligt. hm.. Sen blir det packa klart väskan!

Hahahaha, kan inte sluta skratta min älskling är för rolig han! tyvärr kan ja inte avslöja för mycket här haha! men men, han är helt enkelt bäst! :)

Nu måste jag dra!


Klänningen!

by. TammyNathalie


godmorgon ifrån Kalix!

godmorgon alla finaloppor! Imorgon ska jag åka hem, pirrar i hela magen av att få komma hem! Nu ska jag snart till skolan, sen blir det hem och packa väskan! Ikväll vid 20.00 ska jag och Sandra på motions sim, då släcker dem alla ljus i simhallen och tänder små ljus överallt kring poolen och sätter igång härlig lugn musik! Det är så mysigt, sen blir det basta lite och sen sola solarium :) Sen packa det sista för att sedan sova sista natten här, har precis betalat alla nätter här på hotellet, så nu känns det skönt! :)

Jag har kommit på att jag för mesta dels bara går i myskläder här i Kalix, men det spelar ingen roll för det är så härligt att sitta på lektionerna med myskläder! Riktigt myspys. Är faktiskt lite nervös för flygen imorgon haha jag är ju ibnte världens bästa på att hitta och sådant, men gick bra på vägen hit så får väll hoppas det går bra nu med! haha..


På lördag blir det älsklingen! & sitta och bli fixad hela dagen! fick precis ett sms av älsklingen," älskar dig mitt hjärta" Blir så spudlandes glad!

by. TammyNathalie


val val val

Älskade Mikkis gick vidare idol, grattis gummsan!
Sen efter idol så är det debatt igen, om valet, vet fortfarande inte vad jag ska rösta på! Dem är ju bra på olika saker, men samtidigt så tycker jag det är för lite jobb för ungdomar!


läsare läsare :D

komentera lite då mina små kära läsare, har ungefär 200 läsare varje dag, fråga mig inte vilka ni är, men tycker definitvit ni ska skriva lite komentarer ;) haha

god bless the broken road..

Nu har jag precis kommit hem från skolan och klockan är 17.30, sjuukt va? plugghästen tammy har skickat in sitt första arbete idag i skolan, så himla stolt. Blev skitbra. hihi..
Sen åkte jag och sandra och åt kina mat, mums.. nu sitter jag på hotellet och myser lite.. ligger i sängen och har på scrubs på tv:n, konstigt nog längtar jag till julen, en mysig tid det!

Ibland känner man en speciell tomhet, på något konstigt vis vaknade jag med den tomheten idag. Då jag saknar pappa enormt mycket, då jag har svårt att koncentrera mig i skolan och över mycket annat, saknaden trotts denna tid finns fortfarand kvar. Har alltid velat hjälpa andra människor som mist en förälder eller finnas till att prata med, någon gång kanske jag kan göra något stort av mina tankar, men men.. Kan inte fatta att jag snart varit här i 3 veckor, att jag klarade av att bara dra, gå min egna väg, lever mitt liv nu, bara mitt liv, ingen annans, sen har jag många runt mig som jag älskar så otroligt mycket! Har alltid haft 2 stycken i mitt liv som jag alltid sett upp till och velat bli som och blivit stark utav, det är Mormor och Morfar. Det är där hemma jag hittar min trygghet, mitt lugn och mera. Så hädanefter blir det nog dit jag sticker om jag ska plugga i lugn och ro! hihi.. Finns så många runt omkring mig som älskar mig och stället upp till 100% för mig, det är dem personerna jag idag prioriterar i mitt liv, dem jag ger kärlek och får lika mycke tillbaka! Men nu ska jag komma tillbaka till den tomheten som fortfarande finns inom mig, om man någon gång kunde träffa någon som varit med om precis samma sak, gått igenom exakt likadan situation som mig.  Det kommer jag nog aldrig göra, att leva med ovissheten, varje dag vakna upp och kännas att det är något som fattas i mitt liv..

nu är det bara två dagar kvar tills jag kommer till älskade Helsingborg! & jag får träffa älsklingen min, Pontus betyder så himla mycket för mig! <3 true love!

Här är min packning innan jag åkte, då kan ni inte förstå hur jag ska få ihopa min väska nu :P



by. TammyNathalie


regning morgon

godmorgon allesammans!
Har precis varit och ätit frukost, dem är så trevliga mot mig här på hotellet!

Det är en sak jag funderat ganska mycket på, döden. Min älskade pappa är på andra sidan, han fick inte ta del utav min 18års dag, inte studenten och inte min 20 års dag, men vet endå att han är hos mig hela tiden, det är tack vare honom jag får all min styrka ifrån. Min stryka att gå igenom och klara alla saker som jag gör. Han finns som en extra kämpar glöd vid min sida. Ibland känner jag mig enormt ensam, då kanske det bara är så att lilla pappsen har flygit en bit bort till min faster och vakar över henne, eller hans andra syskon. Om man bara någon gång kunde hitta dig älskade pappa, undrar dagligen vad som hände och vart du är. Att leva med ovisshet kan ibland göra att jag kanske låser in mig i mig själv, inte för att jag vill verkar sur/ledsen utan för jag behöver få lägga dem tankarna till dig älskade pappa. Det blev ett litet deppigt inlägg idag, men ville bara säga att jag älskar dig enormt mycket och kommer aldrig ge upp! Du är det finste änglen som finns! Jag kommer aldrig sluta tills jag hittar din fina kropp pappa, så vi kan begrava dig. Så jag kan få ett avslut på detta. Jag vet att du är stolt över mig att jag åkte iväg och började en utbildning! Önskar bara att du fanns, att du bodde i Helsingborg och att jag bara kunde komma till dig när jag ville och kunna få ha ett eget rum hos dig <3 Vara en vanlig familj!
glömmer dig aldrig, glömmer aldrig din lukt, ditt leende, dina tatueringar, din motorcykel, vår älskade gibson.. allting..

KOM TILLBAKA PAPPA!

det är en låt som jag vill att du ska höra pappa, den är bara till dig!

God bless the broken roads, finns många som sjunger den låten bra!
http://www.youtube.com/watch?v=lZp6pmgbZyU


Kommer alltid vara din lilla flicka Pappa! Snäääälla kom tillbaka <3

by. TammyNathalie


nattinatti!

inköpta mini uggs!



by. TammyNathalie


home sweet home

Har precis varit och solat och som alltid så blir jag alltid så bruun och fin hihi, mumsigt! :*
haha, nu börjar snart Idol och jag känner mig stolt över mig själv som göra läxan direkt när jag kom hem, istället för att lägga mig och vila ett tag för att sedan få sitta med läxan nu när jag ska kolla tv och prata med älsklingen. Snart slutar älsklingen träningen och så ska vi väll prata ett tag i telefon och sådant! Ska bli så mysigt när han kommer på lördag, ska pussa massor på honom hihi..

Som tur var hittade jag mina flygbiljetter hem, hade tappat bort dem ett tag men ja det ska nog bli bra, haha när jag åkte hit så vägde min väska 30 kilo över ungefär så fick betala 500:- nu kommer den typ väga 40 över kanske, bara min skolpärm väger enormt mycket, men men :) det löser sig, vad gör man inte gör utbildningen. Ska försöka fixa en bild på min älskade tatuering, som ni tjatar om att ni vill se!

Nu ska jag kolla idol!



by. TammyNathalie


dynamite

nu har jag haft 3 timmars pluggning ungefär, har fått gjort mitt arbete som vi har fått i svenskan/datan, så imorgon blir det sitta kvar i skolan och fixa så den kommer in i rapporten rätt! & imorgon ska jag ta tid och börja kolla över uppgifterna! hihi, nu är det bara 3 dagar kvar tills tammsan kommer hem, ska bli så skönt! har ju hittat en jättefin klänning att ha på lördag med, hihihi.. så snart blir det att sola solarium med Sandra i min klass, så ska in och shava benen! :*

haha börjar dock tycka det känns lite konstigt att komma hem nu när man har vant sig att vara här, 3 veckor här, är så stolt över mig själv! ;D



kisssss
by. TammyNathalie


nu bär det av till skolan!

nu har jag precis ätit frukost och fixat mig lite, nu bär det av till skolan för en lång dag där :)


älskar dig pontus <3

I know you have miss me

godmorgon! det var längesedan, en hel vecka sedan sist, har ju tagit en massa bilder, men det blir att ladda upp alla när jag kommer hem! För om 3 dagar ska jag hem :$ så himla härligt. I helgen så var man nere i resturangen på hotellet! mycket trevligt, lördags blev äta här på hotellet och kolla film! Söndag blev till Luleå och träffa fina Sanna, vi var på leos lekland med henne barn och åkte massor med rutchibanor. haha, sen får jag ju inte glömma att berätta att i fredags begav vi oss till finland till ett köpcentrum där, alla finnnar är bleka och är så himla egotrippade när det gäller deras språk! Ahja, veckorna består av plugg och allting! Det är så himla kul med utbildningen, träffat så många underbara människor. Detta har verkligen varit ett stort steg för mig, att ta mig såhär långt upp, vara borta såhär länge, att jag verkligen klarat det, att jag har hängt med på vartenda lektion så i detta inlägget ska jag ta chansen och hissa mig själv faktiskt! Det är inte många ifrån Helsingborg eller en större stad som hade kunnat lämna allt där nere bara frö att börja en utbildning och sticka iväg och se en annan del av Sverige, en del som inte alls är sig lik som vi har där nere.

Igår tatuerade jag om mitt hjärta på handleden, blev sååååååå fint! Ska snart lägga in bild, 3 hjärtan, 1 står för mamma och Ola och 1 för pappa, sen det sista för cassandra, sen massa dekoration, sååååå fint! Tack Elin som gjorde den här i Kalix! Igår testade jag också min klänning som jag ska ha på en hemlig sak när jag kommer hem! Lördag blir fixa naglarna klockan två och så! Gud vad jag saknar alla alltså,..

I helgen blir det

Dynamite-Taio Cruz
Bumby Ride-Mohombi
California gurls- Katy perry
 med mera!!! woooho...

Sen vill jag bara skriva några ord om min älskade fantastiska pojkvän! Jag lovar att ingen har en sådan snäll pojkvän som jag har. Han stöttar mig och gör allt för jag ska må bra, samma som jag gör för honom! Dem nätterna jag varit rädd här har han pratat med mig tills jag somnat, han stöttar mig när det gället skolan, allting! gud vad jag längtar etfer honom nuuuu! <3 men lööördag ses vi!




Mumsi <3 gud vad jag är duktig i skolan, alltså förberett och allting! hihi


SKOLA!

godmorgon, tack för alla gratulationer igår! nu är man 20 år, kan knappt fatta det, en ny vecka som ska påbörjas idag, ska bli otroligt skönt att komma till skolan! Helgen har varit lite ensamt. hihi, idag börjar lektioner, vanliga lektioner! härligt! vädret är bra och nu ska jag snart ner och äta hotellbuffe frukost, MUMS. Eftersom jag är väldigt mörkrädd ibland så kom jag och älskling på att vi skulle ha igång vår skype hela natten medans vi sov, så jag gick och la mig vid nio igår kväll och då satt han och pluggade medans jag kunde somna tryggt av att se att han kunde se mig! hahaha sjukt va :) nej men kändes bra, vi båda somnade tidigt och det kändes jättebra hahaha! Nu ska jag fixa mig också!



Älskar dig så myyyyyycket Pontus! <3


grattis på 20 årsdagen tammsan!

hihi, vaknade av att min älskling ringde mig och alla har skrivit grattis pch ringt hihi redan, och klockan är bara 9 :P utanför hotellrummet i en liten kyl stod denna fina brickan!








 
Silken fin morgon trotts att jag inte är hemma :* igår fick jag ju blomster bud av familjen hit med!




hihii <3

Positivt & negativt med Kalix!

Positivt +
Liten by,mysigt!
Bara trevligt folk
Fin skola
Dem har bowling
Nagelsalong
underdunder trevliga här på hotellet
söta små affärer
chilli en butik med lite coola kläder, som ingen i hbg har
Att jag har det största rummet på hotellet
Att jag får frukost serverat varje morgon
Att jag kommit in i rutiner
Min älskling ringer och väcker mig varje morgon
Gratis internet
världens goaste pasta sallad i cafeterian på skolan
gullig hundsalong, smo jag alltid går förbi
Underbar klass!

Negativt -
Äcklig chailatte
kunde varit mer affärer, iallafall GINA & H&M
Inga pubar
Inga trevliga resturanger, trevliga och trevliga, menar stora!
& DET VÄRSTA AV ALLT., DET LIGGER HUNDSKIT PÅ GATORNA LÅNGA I HELA KALIX, SKÄMMS NI INTE? HAHA TA UPP HUNDBAJSET! SÅ MAN INTE TRAMPAR I DET! HAR VARIT NÄRA TUSEN GÅNGER!

Så ja, nu har jag skrivit lite av varje, det är ju mest postiva saker som händer här, men det här med hundbajset fröstår jag verkligen inte! ska det vara så svårt att plocka upp det efter sig, + att det är så kallt så till slut så stelnar det, vet inte om det ruttnar bort sen, men ser för hemskt ut! tänk om det legat hundbajs på hela kullagatan i helsingborg? hahahaa no shit. Nu ska jag lägga mig i sängen och prata med älsklingen, kommer väll mer positiva och negativa saker närmast. Men imorgon blir det studiebesök på ett stort fängelse i haparanda, ska försöka ta mig över till Findland då! härligt! Sen så vill jag bara tacka alla underbara läsare som läser varje dag och komenterar så fint! :) Hoppas ni tycker det är kul att följa!

natti natti 


BLÄÄÄÄÄÄÄ!


luleå idag!

Imorse var det en härlig morgon med solsken och allting, sen har dagen varit jättetråkig med en jättetråkig lärare tyvärr, men har ju underbara klasskompisar som gör dagen bra! Sen efter dagen for jag till Luleå med Martina, så gick vi stan och sådant, köpte lite varma saker! för är är det kallt kan ni tro. På vägen dit såg vi en stor långtradare som hade vält ute på E4:n helt sjukt.. och sen på vägen hem ifrån Luleå såg jag en ren haha! helt knas.. imorgon blir det mer intressant bloggning och det kommer lite bilder med! Imorgon blir det bowling för hela slanten och snart är de min 20 års dag. Ikväll ska jag med göra ett inlägg om vad som är positivt och negativt med Kalix haha, det kommer ni nog gilla, så somna inte :D

aj aj aj!

usch nu värker det i halsen min, längtar tills 19.25 då börjar rena rama rolf, det är ju så jääävla roligt. Skrattar alltid så sjukt mycket under programmet! nu sitter jag och bara kollar lite på datan och sådant funderar starkt på om jag ska sätta mig och läsa lite om Sigmund freud.. haha så duktig jag är nu alltså! lite om hans teorier och sådant!


detta ska vara min vän?!



ja vad säger man egentligen, skylla ifrån sig, är det verkligen värt det? istället för att bara säga vad man tycker och tänker direkt? Varför liksom ens att låta en "annan" sitta coh skriva så om ens vän? herregud, inte jag som förlorar en bra vän!

herregud alltså..

Idag har jag varit i skolan och haft jättetrevligt med mina älskade klasskompisar. Dem är riktigt härliga och jag börjar faktiskt trivas här lite smått.. hihi, iallafall känna mig lite hemma i rummet och så även fast det är riktigt stort. Idag har vi lite utvecklings psykologi och sådant, jag känner att detta verkligen passar mig denna vägen som jag går nu! När jag kom hem hade jag fått svar från min IP fixare, och det är jag så glad över att jag fick, igår när jag fick en komentar en dålig komentar så tänkte man ju direkt att det är självklart någon som jag är ovän med. Men tydligen inte, dem man tror är ens vänner är kanske inte det ändå, men det är mycket tråkigt för denna tjejen som skrev detta igår, tyckte jag riktigt bra om, vi har haft många roliga och skratt stunder. Men som sagt jag är glad att jag fick veta sanningen om vad hon tyckte om mig, men detr kunde hon ju sagt själv, för igår eller i förr går när vi skrev så verkade ju inte på henne som att det var falsk vänskap.. utan överlag så hade jag förstått om jag varit en dålig vän eller så, men har aju aldrig gjort henne något. Så det är ju faktiskt hon som mister en bra vän.. Ahja, det är Helsingborg i ett nötskal! haha..

Ska ut och gå en runda snart om vädret håller sig lite, sen får vi se vad det blir ikväll, det blir iallafall kolla rena rama rolf och fångarna på fortet, sen att prata med älsklingen i telefon, ikväll så ska jag lägga in en bild jag tog idag på lokalerna där vi sitter i, riktigt stora och fina! :)

Imorgon blir det in till Luleå för att fika med flickorna efter skolan och på fredag blir det Haparanda! & över på finska gränsen, måste ju också bara nämna att fyför vad kallt det är! Silken skillnad på väder & kyla.

                              
Saknar dig älskling <3


trodde inte detta om dig

IP adressen stod på Joe Nilsson från Ramlösa, herregud trodde inte detta om dig, men då vet man vilka som är sina riktiga vänner!


godmorgon

Nu är det morgon och har precis fixat mig klart, ska ner till frukosetn nu snart och gotta mig, sen blir det skolan vid 9 :) funderar starkt på att ta några mysbyxor på mig nu till skolan, är så trött på att alltid göra vid mig haha.. välja fina kläder. men men.. får väll bli en dag till med lite snygga kläder, sen får man väll sätta på sig ett par joggis haha..idag har vi krisarbeten och liknande, sen ska jag nog hitta på något med tjejerna i min klass, vi får se vad som händisch! nu måste jag ruuuuusa!

RSS 2.0