man får sig ett gott skratt



haha nu imorgon mina kära läsare ska ni få veta vem denna gulliga beundrare är som skrivit detta, tydligen måste personen vara enormt förtjust i mitt liv, haha! & nej jag ska inte bli någon soc kärring, då vet du nog inte skillnaden på behandlingsassistent och socalsekreterare! :) men nu har vi fixat med ip adressen så imorgon får vi reda på vem du är :)

2 dagar i Kalix & det blir bara bättre

Igår somnade jag trotts att det kände läskigt och ensamt! hihi, kollade på rena rama folf sen fångarna på fortet, sen blev det en lång pratstund med älsklingen..Sen somnade jag gott.. På morgonen vaknade jag av mig själv, men jag och pontus hade ju bestämt att han skulle ringa och väcka mig, så han ringde runt kvart i 7.. så steg jag upp och duschade och fixade till mig lite och så! Sen ner till frukost buffen, väldigt trevligt, för jag hann bara sätta mig så sa en äldre man att jag kunde komma och sätta mig vid hans bord. Så frågade han mig lite vad jag läste för utbildning och sådant. Trevligt trevligt.. Han var rätt gammal men han berättade om många roliga saker han varit med om inom den branschen jag ska plugga inom. Eftersom han själv jobbat som behandlingsassistent. Efter frukosten gick jag upp till rummet hämtade min väska och lite så, sen begav jag mig till skolan! Dagen började med att vi delades in i grupper och sen fick arbeta med lite diskussioner om olika konflikter som man utsätts för. Efter varje dag som går lär man känna nytt folk, man lär sig så himla mycket. träffade en jättegullig tjej som heter Martina, hon och jag kommer väldigt bra överrens, kommer bra överrens med alla! Är ju väldigt social av mig. På fredag blir det att besöka ett fängelse i Haparanda! Kalix borna berättade för mig att när vi väll är i haparanda så kan man ta sig över på findlands gränsen genom att gå över en bro bara, tyckte jag var väldigt kul, så det ska jag absolut göra! Sen tog dagen slut och längtar redan tills imorgon, kan knappt vänta tills skolan, för då händer det något hela tiden, blir lite ensamt att vara här på hotellet. Men men..

Att jag valde att åka iväg såhär långt ifrån och plugga har varit ett stort steg för mig, att jag ska klara mig själv, nya utmaningar som jag ska få ta itu med själv, jag märker redan hur stark jag blivit bara på dessa två dagarna! Intressant att komma till en sådan här liten stad och se hur livet är här uppe. Det är nog inte många Helsingborgare som hade klarat av att vara i denna lilla byn i 18 dagar.. men det är inga problem för mig, till helgen blir det in till Luleå och så, sen så får vi se vad som händer mer.. Klart jag har hemlängtan som bara den, men kan jag känner att utbildningen är rätt för mig och därför stannar jag kvar! hihi..
Nu saknar jag min älskade pojkvän, familjen, vännerna och min kära katt hur mycket som helst, men snart så nu är det bara 16 dagar kvar till jag ska flyga hem, hihi.. Idag tog jag lite foton på skolan och lite i byn, men ska fixa lite mer foton senare.


Denna gatan finns det lite shopping på och en galleria, nagel studio, solarium & så..

Sybylla och gallerian

Fortsätter man ner på denna gatan kommer man till buss station!

Där borta är vårt klassrum vi brukar ha lektioner i, och föreläsningar!

Här nere är bibblan sen till höger längre ner cafeterian

Här är vid stora ingången till skolan

haha, fick med någon på bild när jag fotade ;p men men.. skolan är jättestor men har inte hunnit fota allting. NU ska jag kolla lite tv, skriver mer senare!

Ciao

kalix!

Imorse vaknade jag vid 5 och duschade av mig, hihi, Jana sov hos mig natten till idag eftersom jag inte kunde sova. hihi.. sen så packade jag det sista och begav mig mot Ängelholms flygplats med mamma! Kändes som vi skiljdes åt som att vi aldrig skulle ses igen, men ja, så farligt är det ju inte egentligen, mer än att jag verkligen saknar dem redan hur mycket som helst. Och sist men inte minst, min älskade pellebus. Men men.. så kom vi dit och jag hade en så stor väska med massa kläder och skor så den vägde 30 kilo, fick betala 500 kr :( för att den vägde mer än vad den fick! haha.. redan då insåg jag att väskan kommer bli ett stort problem för mig på denna resan haha.. men men så checkade jag inte och väskan åkte sin väg och jag mig! Mot arlanda, När jag sen kom till arlanda var det raka vägen till gate 40, som skulle ta mig mot luleå. Gick raskt och bra, när jag kom på det större flyget så fick jag helt plötsligt lite pirr i magen av att flyga flygplan, blev lite nervös.. men det gick bra, fick frukost på planet som jag faktiskt tyckte var god! Sen var jag äntligen framme i Luleå och skulle snabbt gå till banden för att se så min älskade väska hade kommit. Hatar egentligen att lämna ifrån mig mina väskor och sådant efter alla grejor som blivit snodda utav mig haha.. men där kom den och den var nog störst utav alla väskor, herregud vad pinsamt tänkte jag. Men jag fick ner den från bandet och så var det bara att gå ut och kolla bussarna, flygbussarna in till Luleå centrum. Tur som jag hade stod redan bussen där, men dock så skulle jag träna på den här stora väskan på bussen i den smala gången, väskan som jag knappt ens kunde bära. haha sakta gick det och kö blev det bakom och panik fick jag ju haha .. men den kom på plats,

passion

Idag har jag varit och bokat tid för naglar, så på onsdag blir det fixa till dem & så! Sen i helgen är det beack wrestling i brottning, hihi ;D sen så blir det shoppa lite i veckan och så! Sola ikväll, sen ut och äta med tööööserna från jobb! Sugen på att daaaansa :)

Nu börjar alla skolan idag, så mycket ungdommar i stan och sådnt, haha lite för unga faktiskt!

what about me

Fick en komentar för någon dag sedan, där någon var nyfiken hur det är mellan mig och pontsan. Det är tyvärr slut mellan oss, jag kände att jag var tvungen att ta tag i mina saker här i livet, utan att behöva ha dåligt samvete för att jag inte kan ge honom den kärleken jag vill, men vem vet, det kanske blir vi igen, älskar honom & kommer alltid att göra, för han är underbarast! Det är verkligen världens snällaste kille jag träffat. Så om ni undrar om jag ångrar det, så ja det är klart jag kommer nog alltid ångra det, men nu är det bäst såhär iallafall. Vi är som bästa kompisar kan prata om allting, även fast det är slut, så antar att vår kärlek verkligen var speciell annars skulle vi inte lyckad hålla ihopa som bästa vänner idag! Ahja.. & en sista sak, Pontsan är på EM nu i Bosnien. Han väger in nu på morgonen efter att ha bantat 7 kilo. Lycka till bästa! <3

Ahja.. idag ska jag träffa mormor och morfar, läääängtar, dem är dem bästa mormor och morfar man kan ha! dem är mina änglar, som jag alltid kommer känna mig tryggast med! Igår fick jag en ny mobil igen, hade ju nokia e71 innan, man nu har jag nokia e72 hur bra som helst! Älskar dem mobilerna, verkligen att rekomendera!

Ikväll får vi se vad som händer, men imorgon blir det jobb mellan 16-20 :) Härligt!



Lycka till Pontuuuuus!!

jobbis dag idag

gud vad trött jag är, har precis vaknat och duschat och fått på mig mjukis kläder, klockan var halv sex när jag vaknade  nu är klockan 6. Är trött trött trött.. men som sagt vet inte varför jg inte bloggde igår, men mår inte så bra! Deprimerad typ.. usch det är riktigt jobbigt att jag blir såhär depp. Varför ska allting hända med en gång? Idag åker Pontus till EM, i bosnien tror jag det var. Lycka till killen! Han är grym, men tycker dock inte om att han bantat så mycket som han gjort, men skitsamma :) Nu ska jag äta frukost och så! sen blir det kolla lite tv, sen drar jag mig mot jobbet! Jobbar till 15.00 idag riktigt härlig tid!



pösss


Hem ljuva hem

USCH VAD JAG MÅR DÅLIGT NI. ILLA OCH ONT I HALSEN! VILL BARA HEM OCH LÄGGA MIG. FÖR MYCKET FOLK HÄR MEN NÅGRA KARUSELLER HAR DET BLIVIT! :)

Göteborg

NU ÄR MAN PÅ TÅGET MOT GÖTEBORG! HÄRLIGT, ÄVEN FAST JAG ÄR DÖ TRÖTT! FICK LÅNA SYRRANS MOBIL OCH BLOGGA. RIKTIGT GOTT! FÅR VI SE HUR MÅNGA KARUSELLER DET BLIR IDAG! SKRIVER SENARE. HA EN BRA DAG!  ERAN BÄSTA TAMMSAN

natti natti

nu är klockan snart halv 2 och jag är riktigt trött, imorgon blir det liseberg hela dagen, bussen går 08.00 ifrån helsingborg, sen vart vi framme vid 10 :) häärligt. Då blir det massa karuseller imorgon, kan behövas så man blir på bra humör! Har suttit och läst en del bloggar och så .. Nej nu kommer jag somna med en gång, ska bli så underbart! zZzzZZzz...


jag bjuder på denna hemska bild!

beundrare

nu har jag slutat jobba och kommit hem! Jobbade med sara ikväll, riktigt härlig tjej! Så nbu när jag loggade in på bloggen så såg jag att jag fått en kommentar av någon som tyckte om att läsa min blogg, förstår faktiskt inte vilka alla läsare är dock, men men! ni får gärna skriva namn om ni vill.



Jag jobbar som undersköterska på ett vårdboende! Men funderar att läsa vidare! Jag har piercingar, i tungan, naveln och i läppen en diamant :) Vad är det egentligen ni älskar med min blogg, skriver bara lite vardagligt om mitt liv haha.. men som sagt, snart blir det nog spanien också! Riktigt gott! vi får se!

Tack för den underbart fina kommentaren iallafall, skriver lite senare innan jag lägger mig!

love is on fire

nu ska jag snart äta frukost och sen duscha av mig, idag blir det jobb mellan 14-21.00, härligt! Känner mig dock lite hängig och sjuk, men det gör inget, längtar till jobbet! Efter jobbet ska jag hem sen får vi se vad som händer ikväll, för nu är tammsan såååå trött.

Får ju inte glömma att säga att om drygt 4 veckor fyller jag 20 år! Party party!




lång dag idag

Nu ska jag lägga mig efter en lång dag.. Imorgon blir det jobb mellan 14-21.00. Härligt! Usch det är en jobbig tid med massa förändringar, som jag nämnt tidigare i inlägg så hatar jag förändringar, man undrar hur livet kommer se ut sen. man gör val i livet som man aldrig vet ifall det är dem rätta valen, och tvärtom. Det kanske gynnar en vissa val. Nu är det såhär och nu får man leva i nuet. Man kan inte blicka bakåt utan det som har hänt är minnen! Minnen som är värdefulla, betyder hur mycket som helst. Jag önska att man aldrig varit tvungen att såra någon eller göra någon ledsen, men ibland gör man det för att man själv ska må bra. Ibland måste man tänka på sig själv faktiskt. Även fast jag hatar det, tänker hellre på andra än mig själv.

Nu imorgon blir det jobb ju, sen får vi se vad det blir till kvällen! Känner att min hals börjar göra ont, det är väll denna tiden på året det alltid ramlar på sig en förkyldning hos mig! men men.. det ska nog gå bra, nu är det ungefär 2 veckor jag har kvar på jobbet, efter att ha jobbat hela sommaren, så får vi se ifall det blir spanien till september. man kan ju alltid hoppas! Men som sagt, nu ska jag lägga mig och vila.

är så rädd ständigt att bli lämnad av allt som är min trygghet. familjen, mormor & morfar, vännerna och såklart pappa (i himlen) .. det är dem som betyder mest och alltid finns till! Sen ville jag bara säga att min mormor är den starkaste mormor som går att ha! Du & morfar kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta!

Natti natti!


RSS 2.0