pömsig

Idag är jag hemskt pömsig och har varit ledig från praktiken! Kunde inte riktigt sova ut imorse när älsklingen stack till träningen tidigt, längtar så otroligt mycket hem till Helsingborg. Nu är det bara några veckor kvar, gud vad jag har fått stå ut. Nu låter det som rena pinan men så är det inte, men saknar min stad, folket, allt. & min egna lägenhet som jag ska flytta till? Men gud det har jag nog glömt att berätta, flyttar till helsingborg den 11 mars, till en egen lägenhet, gud så underbart. Stor balkong också, skönt!!

& ni undrar säkert hur det kommer gå mellan mig och pontus och det kommer gå galant, vi får se hur han gör med allting, men i sommar ska vi båda jobba i Helsingborg! (Y) Sen är vi vana vid distansförhållande men har nu bott tillsammans länge så vi klarar allting verkar det som :*
han är ju världens bästa pojkvän & han är superduper gullig alltid.

Nu har jag precis duschat och ska snart ner till brottningsträningen med hjärtat!

Nu skrev min kompis från gymnaiset som jag alltid umgicks med, jossan, gud vad jag saknar henne!

Här kommer en bild på oss




svensk maffia

pappa var med i boken och nu kommer från anhöriga, lider med dem <3

saknar dig pappa!

vila vila vila

min dag består utav vila, men känner att jag behöver luft, natur & en lång promenad, trotts min förkyldning. Usch fy vad jobbigt det är med nästäppa & så. Men det är inget jag kan göra åt nu. Nu sitter Pontus, Ruben, Nico och Truls inne och ser på family guy och ska snart sticka till träningen. Känner mig tråkigt & vill praktisera. Men som sagt, det är ju något som angripit mig igen så ja får ju ligga kvar här och dränka mig i vitaminer och te.


beunos dias

inatt har det varit jobbigt med förkyldningen och jag har vaknat flera gånger, nu ska älsklingen iväg till träningen och jag ska vila ut mig idag. Måste ner till stan och handla nässpay, nu önskade man nästan att man vore rik och bara kunde ringa någon som fixade allting åt en. Men ja, man kan väll säga att jag är hyffsat rik, men inte rik. haha. Ligger i sängen nu och försöker morna mig, men har ont i halsen. Måste snart upp och ta mina vitaminer så jag inte glömmer de, för det är viktigt. Sen funderar jag att vila lite igen.

I helgen fixade jag mina naglar, är super nöjd, har nog haft sådanna här naglar nu i 1,5 år. Så det är ju mina egna men superfina nu. Sen nyår har jag bara haft glittermanikyr, men denna gången valde jag vanlig fransk och det funkar skitbra. Perfekt längd på de nu med. Så fint! Tycker att tjejer ska ha fina naglar för då ser man fräsch ut. Iallafall för sin egna skull, när jag har sådanna här naglar känner jag mig genast finare =)

Ne nu blir det till att vila.

/.T

natti natti

nu ska älsklingen och jag lägga oss! Natti natti



/.Tammynathalie

skön kväll

nu har jag vilat ett tag och älsklingen & emil kom nyss hem från träningen. Vi sitter inne i vardagsrummet och har tänt ljus och myser. Vi har laddat hem alla episode av solsidan som vi kan ligga och kolla på sen. Känner mig fortfarande enormt konstig i hela kroppen och känns som att förkyldningen har tagit över mig en än gång. Orkar inte med att vara sjuk längre, men nu är det så och jag får stå ut helt enkelt. Det enda som kan lindra är sömn,vitaminer och vätska! Äter mycket blodapelsin också så jag ska få i mig lite.

massor med läsare, men mindre komentarer, men tror det var efter att jag fått reda på alla ip som skrivit så slutade det att komenteras, bad bad bad. Men samtidigt så kan man ju också skriva snälla komentarer såklart. men ja!

Vi sitter och kollar spårlöst nu, spännande. fast samtidigt så vet man att det alltid blir bra till slut. Programmet sänds inte om de inte hittar sina föräldrar till slut ändå. Intressant. Ibland önska man att man kunde ha varit adopterad och haft sin pappa där någonstans vid liv. Men nu är det fortfarande bara att leta tills man hittar honom! På torsdag sänds programmet svensk maffia, i den boken står det lite om pappa. Så det kommer säkert kännas mycket konstigt och känsloladdat och se dessa avsnitten där de anhöriga får berätta och man får se det utifrån deras sida att ha haft någon med i sådanna gäng.

Nu ska jag se klart programmet!


/.Tammynathalie

fram & tillbaka

hallåja bloggen, tyvärr så hinner jag inte blogga så mycket är mitt uppe i min praktik uppe i göteborg på ett behandlingshem för kvinnor. Sjukt intressant och kring allt detta så är jag sjuk hela tiden, börjden 3 veckor innan julafton så fick jag lunginflammation och massor. Sen har det kommit hela tiden. Nu är jag dödsförkyld igen och ont i halsen, när ska det ta slut? Man blir så fruktansvärt trött på det.

I helgen var jag hemma i Helsingborg,behövdes! Samla lite krafter och så, har en överraskning på gång som jag dock inte kan skriva om ännu. Har resterande 4 veckor kvar på praktiken sen 3 veckor direkt till kalix med nya kurser. Ja mitt liv är inte lugnt en enda sekund! Men det är så det ska se ut om man inte vill sluta på mc donalds :) haha skoja. Det jobbet är också underbart säkert på sitt sätt. Men när jag är färdig har jag både undersköterska som jag tjänar bra på och Behandlingsassistent. Kan inte bli bättre!

Just nu ligger jag hemma och sjukar ner mig i pontus säng. Mår fortfarande inte bra. Hes & hemskt förkyld. ack ack det orkar jag verkligen inte nu, fram med min pigghet, trycker i mig alla sorters vitaminer och allting för att bli frisk, men inget verkar hjälpa en så länge. Tar sana sol, den är riktigt bra, tog den när jag var liten & nu har jag börjat ta den igen.



ja som ni säkert förstår så är mitt liv i en berg och dalbana just nu! Men men, det går an. som tur är har jag älsklingen här hemma som gör mig så stark i alla lägen. I helgen var jag i helsingborg och kollade när min syster tävlade, hon är så underbart duktig alltså. massa kärlek till henne!

Nej nu ska jag ta och fixa lite te, som sagt, nu har de gått ut med att grönt te inte är alls bra, utan att man ska dricka rött te! Men iallafall så älskar jag chailatte det är en sorts te, men nu dricker jag med honung i och det sägs det att man ska bli frisk utav. Får vi väll se :)

/.T

fredag och massa mys

Vaknade tidigt idag eftersom mamma jobbat natt och hörde när hon kom hem. myspys eftersom jag sen kunde krypa ner igen hos älsklingen. Idag är det fredag och jag hoppas på att få tillbaka ett samtal från gubben som ringde mig för någon dag sedan om några bankärenden angående pappa. Lång tid efter allting, så ändå rätt sjukt. Ska inte avslöja för mycket här ännu.

Mina dagar har bara bestått av lathet och lite träning + mycket shopping. Kan inte bli bättre, om jag kollar tillbaka på 2010, så har det varit ett år som har varit mycket sjukhusvistelse. Men detta året ska det bli bättre och året har redan börjat bra, har dessa 10 veckorna nu framöver som är lite rörelse i, först göteborg sen kalix/luleå. Men tiden rullar och snart har man bara 1 år kvar på sin utbildning. Då är man utbildad igen, så då är det bara att sätta igång och jobba. Längtar!

Igår var jag nere hos mormor och morfar och hjälpte de bort med julpyntet, alltid lika roligt att vara där nere för de tycker olika om saker och kan därför inte sluta skratta när de sätter igång. Nu är mormor pigg och morfar är ennu piggare. de är för goa alltså!

& jag är världens lyckligaste med mitt hjärta.




älskar dig världens finaste pojkvän <3


skärpning med bloggandet

ne idag ska jag börja ta tag i det igen som jag alltid säger, men har ju jullov nu från skolan och har för mesta dels sovit ut och tagit det lugnt ett bra tag, eftersom jag för ett tag sedan hade lunginflammation. På söndag blir det upp till Göteborg igen och börja praktiken igen, ska bli skönt samtidigt som det är 10 veckor nu som jag ska ut och fara igen, innan jag kan landa här i Helsingborg.

Jag och älsklingen har varit här nere sen nyår och det har varit superduper mysigt, men nu ligger han och sover medans jag sitter vid datan och ska bege mig ner till mormor och morfar! Ska ta bort deras julgran som jag satte upp till de för de ville ha julstämning. Men nu ska den bort så de slipper tänka på det, sen så ska jag träffa en vän och fika. Sen blir det spinning ikväll med älsklingen.




RSS 2.0