LYCKLIG

ÅHHH JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD, VET BARA INTE VARFÖR. MIN FAMILJ ÄR UNDERBAR, ALLT ÄR MYSIGT HÄR HEMMA, BRA VÄNNER, KÄNNER NU ATT JAG VET VILKA MINA RIKTIGA VÄNNER ÄR, JAG HAR SHOPPAT LOSS SÅ DET RÄCKER ETT LÅNGT TAG FRAMÖVER, JAG ÄLSKAR MIN GADEROB, ALLA MINA SKOR, ALLA MINA VINTERJACKOR, JAG ÄLSKAR MIN SÄNG, JAG ÄLSKAR MITT RUM, MINA KATTER, ÅHHHH JAG BARA ÄLSKAR ALLTING, TRODDE ALDRIG ATT JAG KUNDE BLI SÅ HIMLA GLAD IGEN.. NI FÖRSSTÅR INTE ALLS HUR DET KÄNNS!

nu sitter jag och öser musikl och ska börja hänga in alla kläder :) sen kommer nog mimmi efter hon jobbat, hon hade sagt det till mamma idag på sjukhuset :* <3


hm ..

ja, nu har jag kommit hem och har precis duschat och sådant .. riktigt skönt. Ska snart sätta på mig lite mys kläder och sen dra till väla. Sen blir det stan och hämta odd molly jackan :) riktigt naajs. Jag bara älskar odd molly. Så i år har jag två svea jackor 1 odd molly och några everst :D å två tunna en vit och en jeans jacka, sen en svart skinn typ.. sen har jag några till :) så kommer nog inte frysa i vinter. Aja.. usch ska till tandis idag ;( det vill jag verkligen inte ..Aja, har inte haft något hål iaf på 19 år :) så det är ju ändå rätt bra.. nu ska jag snart ta på mig mina kläder och bege mig. Känner dock att jag har lite ont i halsen, så får nog ta en värktablett, så det blir bättre. jag är riktigt trött också .. hmpf.. aja..


yääässsi..

(mp)


sweet dreams

Har precis vaknat hemma hos mimsan. Hon ska ha skolfoto idag, så hon är lika söt som vanligt om inte ännu mer :) .. så nu ska jag snart ta på mig så ska vi snart bege oss till bussen. Har riktigt ont i halsen, men det stoppar inte mig idag från att handla odd molly jackan (: no way! Så nus ka jag hem till min sjuka lillasyster, som är lite sick.. sen så får vi se om jag vilar en stund eller om jag fixar mig direkt :)


hos mimmi <3

nu sitter jag hos älsklingen mimmi.. idag har varit en mysig och lugn dag.. sen träffade jag mimsi.. så gick vi i stan och såklart hittade jag en jacka jag vill ha, eller ska köpa nu ju. Skulle först köpa Odd Molly jackan i grön men blir brun :D riktigt naaaajs! nu sitter jag ehmma hos älsklingen mimsi och myser, har fått på mig en stor t-shirt och myser i.. vet inte vad jag gjort utan gomman alltså.. vi har alltid så mycket att prata om när vi ses, nästan för mycket. Också blir det alltid Waynes coffie med henne, en kladdkaka som vi alltid delar på.. o nu har vi för 1 timme sen nattat mimmis lillasyster som fyller år på lördag, GRATTTTTIIIS LISA! nu börjar jag bli lite tröttis, nog för jag aldrig är uppe så länge längre (: hihi..


du gör det bara värre .. jag hade inte velat vara i dina skor!
No Future!


:*:*

nu kommer snart sara lilla gumman, så ska jag fixa mig klart.. sen åker vi (: wiiiiho!
har precis fått i mig en macka, usch vad mätt jag blev på den lilla mackan,men nu är jag snart helt färdig.

 

xoxo


:*

nu ska jag typ fixa mig lite & så.. tror det blir ett av dem nya odd molly och mina gummistövlar ändå :* men vi får se :) .. ska försöka ta med mig min nya digitalkamera idag så man kan fota och ha sig (: men är rätt så seg på det dära just nu. Alla mina påsar med alla grejor i ligger hullerombuller i rummet. Så har knappt hunnit packa upp någonting..


god morgon

Godmorgon allesammans. Igår kväll mös jag mest och tog det lugnt. Sen somnade jag gott i min säng. Jag vaknade en gång inatt av att det blåste rehjält ute :/ usch fy vad det blåste. Igår kollade jag på anna anka. Den mest patetiska tjejen någonsin. blir så arg på den bruden. Men iaf, nu är jag vaken och ska snart med sara till danmark, hon ska pierca sig. Ska bli kul att hänga med, åka lite båååt o så wiiie :D ! skoja :*

men men, funderar på vad jag ska ha på mig utav allting jag har här hemma <3 det är väldigt svårt att komma på vad jag ska ha för fint ;p.. nu ska jag in i duschen, sen platta håret o lite sådant. Kan tro att det blir rätt fint väder, så antar att mina rosa gummistövlar inte passar så bra till vädret idag :( dock lite tråkigt..

haa


jag är stark

jag är stark, det var jag som fick dig att le, det var jag som ständigt räddade dig när du föll, det var jag som ständigt fixade så du inte hamnade i knipor, när man står utanför och kollar på, inser man att hade itne jag varit vid din sida många gånger hade du fallit för länge sedan..

 


helt sick

jag förstår att det är frustrerande för dig att sitta på ett hem inlåst.. men nu har du gjort det värre för dig själv. Nu fick du mig ennu mer att inse att jag verkligen klarar mig själv, eftersom du ständigt faller tillbaka och nu kommer du ännu längre ifrån mig. Klart jag bryr mig om dig som en vän fortfarande. & verkligen om din mamma och pappa. Men du finns inte längre i närheten utav mig, jag går vidare nu medans du bara gör det värre och värre för dig. Jag önskar dig all lycka i framtiden. men det finns inget som kan föra oss samman nu.. du förstår inte riktigt vad du ger dig in på..du hade kommit så långt och nu är du på ruta 0 igen..

I wish your best, but I have moved on.


vila lite

nu har jag precis kommit hem ifrån stan :) är så himla trött så kan knappt hålla ögonen öppna. så nu får jag vila en stund sen får jag skriva lite (:

 

xoxo


en orolig storasyster


Jag vet inte vart jag ska börja någonstans. Men även fast vi inte alltid haft bra kontakt så har vi alltid bott tillsammans och funnits där för varandra. Du var vart med mig i hela mitt liv nästan under alla kärleksproblem och allt jag gått igenom. När jag var 15 år, som dig, önskade jag alltid att ha en storasyster som man kunde prata med om hur man kände och om något hände. Men du är helt annorlunda än mig, vi är två helt olika personer. När du mår dåligt eller något har hänt, stänger du in dig på rummet, och alltid lika fort som man sätter foten där inne blir man utskickad. Tro det eller ej, så funderar jag alltid på hur du känner och hur du mår. Jag vill alltid gå in i ditt rum och slutar aldrig göra det fastän att du skriker på mig. Det spelar ingen roll om du inte vill snacka eller berätta, men att du ständigt ska veta att jag finns där, för det gör jag alltid. Kommer aldrig sluta bry mig om dig, skyddar dig till 100% i alla lägen. Men glöm aldrig ibland är det bättre att prata ut om man mår dåligt än att hålla det inom sig. & vill du inte ta det på riktigt så skriv ett sms istället, eller något, för det är otroligt jobbigt att bara stå och kolla på när man vill komma med goda råd och hjälpa dig. <3
älskar dig lilla lillasyster :D <3


godmorgon

godmorgon ..

imorse vaknade jag av att mimmi smsade mig, hon var på väg hit och så, så jag gick och la mig i soffan & sen kom lilla mimmsi.. Nu har vi suttit och pratat igenom rätt mycket och det är mest om killar ;p men det får man prata om.. Konstigt nog är alla killar precis likadana. aja.. åhh är så sugen på en chai latte.. så längtar så mkt tills vi ska in i stan som vi snart ska & kolla lite i stan. Jag ska inte köpa något. det har jag lovat mig själv. Men ett par gummistövlar hade ju gjort susen nu när det regnar ;p .. Kan jag inte bara hitta ett par Hello Kitty stövlar ..

aja nu ska jag hoppa in i duschen snabbt, sen ska jag bara sätta på mig kläder, sen sticker vi ner i stan och sätter oss någonstans..Sen idag ska jag hem till min kusin tess och deras familj, eftersom tess har kommit hem ifrån australien och ska tillbaka hem dit imorgon, så vi ska hem dit och snacka och säga hejdå till henne. Sen blir det träffa älsklingen mathilda som det ser ut nu :*


godnatt

Nu är det dags för tammsan att krypa ner i sängen, klockan börjar närma sig tio och ska upp tidigt och promenera imorgon till solariumet, sen sola och sen hem igen. Får nog rensa min gaderob igen imorgon. Inatt hoppas jag att inga mardrömmar faller in, utan att jag kan sova en
hel natt utan att en massa hemska människor är med i drömmen. Fyyy och blööö.. måste inskaffa mig en ny pyjamas :) hihi.. en hello kitty, kollade på en idag, men den var inte sååå mussig. Så får se till att hitta någon riktigt fin.. som jag aldrig kommer sova mardrömmar i.

natti natti :*

xoxo


söndagsfilm

nu ligger jag o soffan och har precis bäddat ner min katt felle .. haha. Ska snart krypa ner i sängen och kolla någon bra film & bara njuta och försöka inse att jag verkligen njuter för varje sekund som går. Det räcker jag ligger i min soffa så njuter jag av mitt mysiga hem och min mysiga familj .. att ha en underbar blogg som jag verkligen har många läsare på, att jag verkligen verkar vara en intressant person.. det är jag nog också. för det händer någonting i mitt liv hela tiden, precis hela tiden. Därför man är så utmattad och helt slutkörd på kvällarna. dagarna bara springer iväg och jag hinner knappt sätta mig i lugn och ro.. därför tycker jag om min blogg, när jag väll sätter mig och ska skriva bloggen, tar jag mig god tid och gör det riktigt mysigt framför datan. I all denna stress bland alla ungdomar som går i skolan, har prov, läxor och annat att tänka på. Lever jag faktiskt kvar i min bubbla, men är lycklig och ser inte det som ett problem längre. Att skriva blogg kan folk se ner på och tycka att det bara är fjortisbrudar som gör det, eller en viss person haha, där man skriver om sitt tråkiga och ohändelserika liv.. men nej det tycker jag definitivt inte.. men eftersom jag vet att en viss person gör det, så ser jag det mer som att då behöver väll inte han fortsätta läsa min blogg & om det nu är så tråkigt liv jag har,.. varför ens fortsätta läsa om mitt liv och vill veta vad jag gör och vem jag träffar hela tiden.. no way.. att ens smsa mig idag var också bara onödigt, för det skulle aldrig falla mig i manken att svara dig igen. ALDRIG. Så svag är jag inte längre. Jag älskar att skriva blogg, okej har vart lite dyster en tid, men alla har svacker.. men dem tar man sig upp ifrån. & när någon ser ner på mig eller min blogg, och fortfarande vill veta mer om vad som händer i mitt liv..så bryr jag mig inte alls, utan då njuter jag nästan att vissa personer bara lägger energin på att gå runt o snacka om mig.  men ibland kan man inte få veta allt om mig, och jag lovar, det är bara typ 3 personer som vet allting om mig, precis allting hur jag lever nu och vilka jag träffar och vad som finns i mina tankar framöver.  eftersom jag dock inte skiver alla hemligheter här i bloggen (: för då hade det blivit för roligt att läsa den ;p..


tänker aldrig låta någon trampa mig på fötterna igen!


finfinfin

du är underbart vacker!


mörkmysdag

nu har jag precis varit här hemma och ätit en massa god mat och sådant. Har också skrivit ett långt mail till sötnosen (aa) hihi.. o nu ska jag & mamma köra och sola..

riktigt mysigt :* Mysteriet på greveholm ska jag handla också, för den bara måste jag ha! hihi.. aja skriver längre när jag kommer hem sen ..

nu ska man bli niggah!!


hi-hi

kan knappt sluta le, är så himla lycklig, men kan knappt sätta ord på varför. Kanske har jag insett? kanske har jag bara blivit mig själv igen. Den glada och snart är den flippiga och underbara och vackra tammy tillbaka ;) Som alltid har ett leende på läpparna (tack vare mathilda) hihi..

Aja .. nu ska vi kolla lite bilder på snygga killar. Sen så får vi se vad som händer, ska hem och äta min mammas goda middag också. :*


söööndags mys

nu sitter jag här på 7eleven och uppdaterar min älskade blogg :)))har precis varit på väla med älskade mathilda. Jag lovade mig själv att jag absolut inte skulle köpa någonting idag, men så klart hittade jag ett par söta små skor på h&m som jag var tvungen att köpa, förlåt mamma :* nu får du ta mitt bankomat kort också :D hihi..

Men när vi väll var på väla träffade vi mathildas mamma och pappa samt bror. Som vi åkte med ner i stan sen. Dem tyckte jag var en mogen flicka.. hihi
Idag har tre stycken kommit fram och frågat vart jag köpt mina rosa uggs :* och att dem var fina, började på bussen inann idag, då busschaffören kommenterade dem att dem var fina, sen på väla kom det fram tv stycken :) Mathilda köpte också dem idag :* riktigt söööta. Sen så klart har vi köpt varsin Chai latte också. Klarar mig knappt utan det längre, riktigt goottt.. fick nyss sms ifrån mammsen att hon är hemma och lagar god mat till ikväll så får åka hem och äta lite mat snart. Sen ikväll blir det ju färga en brun slinga i håret .. wiiiiiiiiiiiiiiiiiiie :D

xoxo 


090927

godmorgon :*
Har precis vaknat och satt mig vid datan.. och ska skynda mig nu att hoppa in i duschen sen blir det att dra till väla med älsklingen Mathilda. Mysigt att träffa dig sööötis.
Igår var en lååång natt med mycket prat och fjant här hemma. Hög musik och skaka rumpa gjorde vi, det var jag cassie, kajsa, jennifor och emil kom en runda sen med :P
& jag är så jävla lycklig som har fixat med håret igår.. riktigt skööönt. så nu ska jag lägga i lite brunt i mitt hår (: hihi..det ska bli lite kul (: sen trivs jag faktiskt i rätt kort ändå, riktigt gulligt med en liten toffs :P
...

haha och min älskade tjocka katt sally går rundor här och musser sig.. riktigt mysigt. Oj vad länge sedan jag sa mussa.. haha min dröm inatt var ju helt konstig. fyfan.. sådanna drömmar får man bara inte drömma..
sally sitter här och kollar på en tavla och ser väldigt fundersam ut, riktigt söt är hon. Och appropå det så har min andra katt felix blivit dement ;( ..

aja nu ska jag inte sitta här och prata om katter, men jag vill ju köpa mig en sådan fluff hund, det har jag velat länge, men eftersom ola inte tycker m hundar så tror jag inte det blir av ännu ;P

igår såg vi filmen som heter shoppaho.. något.. riktigt rolig film, förutom att jag känner igen mig till max.. fast dock har jag inga skulder (; men iaf,.. jag bara shoppar shoppar shoppar nu.. helt sick :P

nu ska jag duuuscha :)

xoxo


heeeey

nu har jag precis nästan kommit hem ifrån danmark.. det har varit riktigt roligt att vara med ola och cassie på brottnings vm i danmark. Det var en lärorikresa och otroligt mycket jag insett på den korta tiden där. Trodde aldrig att jag någonsin kunde få upp ögonen för någon annan, eller för någon överhuvudtaget. Även fast det inte betydde något så var det något som fick mig att känna mig stark. Att det faktiskt finns personer som man kan träffa och känna något speciellt med. Alla nätter och dagar på brottningen där var underbara och bara massa dagar av pirr i magen. Jag önskade jag kunde vara kvar längre och längtar redan tills på måndag :*

Att vara så besatt av en person och att bli så nedtryck och nedvärderad gör att man aldrig känner sig omtyckt eller att man är värd någonting. Man kan aldrig se något positivt i sig själv. Att Ständigt vara orolig för vad den andra personen ska tycka eller hur personen ska se på en eller prata om en till andra..,

men att bara en dag inse att allt var slöseri med tid!!..
Att jag bara satt där och dumpade, och jag blev dumpad, blev utsatt för knarkvärlden pgv kille, att jag fick ta en massa skit, har fått betala en massa skulder, har fått göra en massa mer .. det var jag aldrig värd, inte efter vad jag gått igenom innan. Det var svårt för mig att inse att det verkligen var så,
Jag borde lyssnat på dig, du sa alltid att jag var värd bättre och det stämmer nog, det vet du innerst inne med. För du vet att du inte behandlade mig tillräckligt bra.

&
för att prata om annat, så var jag o syrran och shoppade lite på väla idag , innan min migrän började, då jag verkligen började må riktigt dåligt. Så skulle egentligen till min kusin ;( .. aja, jag hann köpa present till honom och sen ett par fest skor med 13 cm klack, ett par rosa uggs, en rosa digitalkamera, och en ny jeans jacka :) det var faktiskt riktigt mysigt.
Nu ska jag lägga mig och sova tänkte jag, vi är ensamma hemma, mamma och ola verkar ha väääldigt skojsigt eftersom dem inte hört av sig något :D<3

natti :*


goooooodmorgon

godmorgon ..

nu vaknade jag precis här med mimmsan.. eftersom en kille har stalkat henne hela natten så blev det dock inte så mycket sömn. men men ;) ..men snart ska hon bege sig till skolan och jag ner i stan och träffa Sara lite.. längesedan det med. Sen ville Mathilda träffa mig i eftermiddag <3 .. men det blir en lugn helg denna med. Ändå så tråkigt att festa och sådant i denna staden. jag bara älskar spotify, måste tacka timsy för han hjälpte mig med det .. den går dagen runt!!! :D:D

du är dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum dum

& jag är duktig duktig duktig duktig duktig duktig.

detta var du inte beredd på, att jag kanske verkligen insett och att det är du som står kvar? nej eftersom du ändå aldrig erkänt för alla andra. Så tänker jag inte spekulera och lägga min tid mer på det..


godmorgon ..

nu har jag precis vaknat ska ta på mig mys kläder och promenera ner och sola tänkte jag :* riktigt sköönt..
sen kommer mimmi hit idag, så blir väll lite gottis o någon film senare .. hihi.
har inte skrivit på någon dag, har haft rätt mycket att tänka på och göra och så. men nu är allt chill.

så jävla patetisk är du. jag blir så irriterad på dig när jag tänker på vad du håller på med. låt mig vara istället? om det är någon som har problem så är det väll ändå du, som beter sig så omoget som du.


xoxo


åhh -.-

varför är jag så depp? jag förstår ingenting..
nu ska jag snart bege mig till mormor och morfar istället. Orkar inte göra något annat.
ska bli mysigt att komma ner där idag igen.. jag är riktigt trött och seg på allting idag..
vill bara ta en sista minuten och åka iväg ett tag.. komma ifrån denna hemska staden.


godmorgon

nu sitter jag hemma, mamma hämtade mig hos älskade mimmi när hon skulle till skolan. Har fixat mina naglar precis och ska snart in i duschen sen lägga mig och kolla en film eller något. Jag får panik nu.. jag mår riktigt pissigt. Jag vill bara ner till mormor och morfar.. och ligga där hela dagen och kolla film. Där får jag ett lugn som är svårt att hitta här hemma.. ibland önskar jag att jag aldrig behövt oroa mig, att jag aldrig behövt sakna gamla tider.. forget me not..åhh.. jag vet inte vad jag ska göra.. får panik rent ut sagt.. vill inte äta mer, vill inte vakna upp igen som det känns just nu.. det är bara att rycka upp sig och inse att efter regn kommer solsken.. I dont wanna feel the way that I do..

vet inte om jag orkar åka ner i stan och gå till arbetsförmedlingen :/.. vill inte ens ner i denna jävla skitstaden!
håller mig här hemma, där jag tränar och solar.. det är livet..

CP MSN!

alltså jag blir riktigt förbannad på msn.. man kan inte skriva till folk utan att det kommer att det inte funka -.-
fett störigt.. jajamänsan.. riktigt störigt.. det är sviiiiin kallt med, fryser så himla mycket.. men varför är det alltid bara min näsa som fryser mäst utan allt hihi.. ajapp..

kanske dags att bädda ner sig snart? ja jag tror det ;Dmen åhh ska fan få rätt på msn först..

nu ska jag ta på mig ett par mussiga saker på fötterna (:

fybläusch på MSN!


dagen då ja..

Det började med att jag och emelie stack ner i stan, så mötte jag upp älskade Mimmsan.. Så gick vi igen kullagatan oså.. så himla mysigt alltid med gummsan. Sen så mötte vi upp Emelie igen, då vi gick till Gecko och jag drog med henne in så hon fick piercat sin tunga ;* lite svullet nu, men det är goett..
Efter det drog vi tre till Waynes Coffie..där jag åt en bagutte och Mimmi åt bagels. Medans älskade Emelie fick sitta och kolla på för hon kunde inte äta ;( naw, sen blev det kladdkaka på det, vi delar alltid jag & mimmi.. och sista biten brukar mimmi alltid ge till mig, men nej idag delade vi på allt (: du är så jävla underbar gumman och jag tyckte det var jätteskoj att träffa dig Emelie idag. Behövdes.
Där efter begav jag & Mimmsan hem till mig och packade ihopa lite grejor, sovis saker och så.. sen så åkte vi ner i stan och satte oss på 2:an hem till Mimmi. Då ringde min tjejkompis Josefin och ville komma och hälsa på oss. Dem var några stycken, så jag och mimmi stannade på busshållplatsen, sen kom josefin och co. Sjukt skoj att träffa er, så längesedan nu när mani nte går i skolan och kan träffa er varje dag. Vi stod och snackade ett tag och så, sen gick jag och mimmi hem till henne, o nu sitter vi här vid datan.. så himla mysigt <3 känner ett lugn inom mig när jag är här hos mimmsan..MÅSTE BARA SÄGA ATT MIMMI ÄR DEN VÄRSTA SPELNÖRDEN JAG NÅGONSIN VARIT MED OM. HON SITTER OCH ÄR HELT INNE I PRECIS VARJE SPEL HON HITTAR PÅ FACEBOOK OCH ALLA SPEL HON KOMMER ÅT. SÅ JÄVLA SÖT, FÖRSTÅR BARA INTE HUR MAN KAN BLI SÅ INNE I SPEL SOM MAN BARA GÅR IN PÅ SNABBT.. HAHAHA :p MEN DET ÄR VÄLL DET BÄSTA MED MIMMSAN.. ATT HON ÄR SÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLIG.

ska snacka lite med gomman nu, så får väll skriva sen igen innan jag ska nanna. 
 
xoxo

hihi

Ligger fortfarande i sängen och myser med mitt rosa täcke & lite musik ifrån MTV, hihi :* kan det bli mysigare.. känner mig avslappnad efter en jobbig natt. Fundera på att hinna med och sola idag med :) snart börjar jag lägga in bilder med. Men har inte orkat på länge. Nu vill jag att emmsan ska komma.. <3

E´troppo complicato, per quanto tempo a combattere uraganò?
L ámore  davvero ha preso tutte le mie forze



godmorgon

godmorgon alles ;) haha
Nu ligger jag i sängen och kollar på MTV, tänkte jag skulle ligga här ända tills Emelie kommer :) sen får jag väl ta nåogt att äta med gummsan. Ikväll blir det mimmi, wiii <3 som jag saknar den sötnosen. Inatt var en förfärlig natt, jag vaknade nog varje timme, och kände mig kallsvettig och fick gå upp och så. Gick ut och tog vatten och satte mig i soffan ett tag :/ en mycket underlig natt. Vaknade av att jag tyckte någon kröp upp i sängen. Men ibland kan man ju bara inbilla sig en massa. Måste också hinna med att lägga in rentvätten eller hänga in den i min gaderob som nu är så himla fin och i ordning. men nej jag känner mig så himla trött, så vill egentligen inte göra någonting :/..



So What If It Hurts Me..


godnatt

Nu säger jag natti natti för idag så ses vi imorgon bitti :*
Tänker gå och lägga mig såhär tidigt istället för att vara uppe och dras med problemen som känns jobbiga..
Slippa tänka och känna saknad. Nu går jag o lägger mig så kommer man över det med tiden =) inte sant ;D

***



Det är så fort man börjar uppdatera sin blogg, så får man massa roliga besökare (: Man kan väll inte säga mer än att jag är intressant, 121 besökare idag och varav dem så är 65 nya för idag :D.. WIHO, tycker ändå inte jag skriver om något sådant jätte roligt. Men tydligen så ja ;p

***

nu är det snart läggdags för tammsan och klockan är bara 21.18, helt sjukt så trött man är. Var på middag hos faster idag, riktigt mysigt. Träffa kusiner o sådant. Sen när jag kom hem somnade jag direkt i soffan och sov hela tiden tills det var mat igen ;p mamma hade gjort klyft potatisar och kycklig med bearnesås, som jag åt lite av.. Sen så låg jag i soffan och kelade med Felix min älskade katt..

Nu sitter jag här i soffan och tycker det är så himla skönt att inte ha smink på sig mera, eftersom det tar sådan tid att tvätta bort på kvällen. Egentligen så varför har vi tjejer smink. Vissa tjejer går fan med sjukt mycket smink så man knappt hade känt igen dem om dem inte hade haft smminket på sig. Synd om killarna som kanske träffar tjejer, så är dem skit söta o sådant , sen egetnligen är dem riktigt fula ;p aja inte mitt problem men iaf.. lite kul att tänka på..

imorgon kommer emelie börjesson hit en stund och ska mussa lite på dagen, snacka lite skit o så.. skönt att få träffa dig gumman <3 håller mig ganska inåt just nu & kämpar med mig själv. Det går framåt, men ska bli skönt att träffa dig.
Sen blir det att träffa mimsiii.. <3 massa kärlek till er brudar!

;)




AAAAAAH SKÖN LÅT!

mimmi mimmi mimmi

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Mimmi Löwander, du är en person som är helt enkelt bäst. Du är den som alla borde vara. Du har det hjärtat alla borde ha. Men som gör dig så speciell. Vi fann varandra direkt, haha låter som ett förhållande, men du är en av den personerna som gått igenom typ samma saker som mig. Du är otroligt stark och jag ser upp till dig. Verkligen!!! Du är en person man absolut kan lita på och känna sig trygg hos. du är bara så wonderdonderBRA! <3

<3

Vi ses imorgon hjärtat <3 nannisAAR med dig snutte!


duschen..

nu beger jag min in i duschen och ska duscha lite :) o sen blir det torka håret, åsså ha voffligt hår idag tror jag (: .. sen så ska mammsen skjussa mig till mormor och morfar, så ska jag hämta fotot på pappa, sen till min faster o äta middag, så nu måste jag lägga bort godiset ett tag ;D

tre favoriter



älskar hans leeende!!!!!!!!!!!!! :D



good girl ;D

grym!

dessa är lätt bäst ;D


söndagsmys.

måste bara säga att jag älskar att folk tycker om att läsa min blogg ;) det gör bara att jag får mer folk på min statestik lista, runt 100 om dagen :D det är inte nådigt (aa) hihi.. folk måste älska läsa om mig. & jag älskar att göra er förvirrade, när ni sitter och pratar och frågar varandra om vad som skrivs i min blogg. Aja. Jag kan inte mer än att säga att jag tycker det är riktigt skojsigt att skriva blogg hela tiden. Men gud vad patetiskt, sitter och kollar Idol repriserna, så ser jag Kissies bror där :o han sitter och spelar gitarr och sjunger. Fyfan vad det lät ;o heeeemskt. Han är jävligt lik kissie, inte söt då :D..

Nu börjar Idol igen.. byebye så länge!


gottemys

nu har jag och mamma varit och handlat godis och cola, för att lägga oss i soffan och mysa & kolla på Idol :) riktigt myspys. Ska bädda nermig nu och lyssna på alla knäppa och goa sångare som både kan bli kända för att dem suger och för att dem är bra :D..

xoxo

missing you



jag bara vet att du saknar mig annars skulle du inte hört av dig ;)

söndag..

har precis vaknat och sitter i soffan med mamma. jag funderar på att snart gå in i duschen och sen lägga mig i sängen ett tag,. för att sedan fixa till mig lite och åka till min faster och äta söndagsmiddag med folket :)..
Igår var det skit trevligt, Mia hade 50 års fest och bjöd på allt. & den bästa presenten av allt var TESS. Hon kom med en taxi in där vid festen och man kunde ju inte bara sluta gråta. Tess kom enda hem ifrån Australien. <3 Gud som man saknar henne. Men nu är hon här i 3 veckor.

bröt min nagel med igår :( åhh, fasen.



NEGATIVA SAKER

  • min katt måste antagligen avlivas :/
  • jag får panik på en viss person.
  • man saknar vissa tider som man egentligen inte borde.

POSITIVA SAKER

  • älskar att vara för mig själv
  • kunna slippa tänka på någon annan
  • snart är det Jul och tiden går så fort
  • hela min gaderob är rensad och igår inhandlade jag lite nya kläder
  • medlet till mitt hår kommer snart :)

 

mysigaste låten :* stäng av min bloggmusik


mysdag

såja då har jag & mammsen vart på väla och handlat lite :* hihi..
så kul att handla kläder, oså, sen tog vi varsin glass med, mamma tar ju allitd gula gullan och jag banana split :D muuuums. Nu ska vi vila lite, sen blir det fixa oss och iväg :)..
Måste bara hälsa min syster en stor kram från STORA syrran, krya på dig med armen, du är stark!

brist på bilder, men ska snart börja använda kameran ;D..

xoxo


...

nu har jag rensat hela min gaderob och slängt en massa kläder, fyfan vad mycket kläder :o helt sjukt. Aja, skönt att hela rummet är städat och att jag precis har duschat och ska snart lägga mig och kolla lite MTV, medans mamma duschar, sen ska vi fixa oss, sen blir det väla, handla lite kläder o så :*.. sen blir det hem och fixa oss inför ikväll. Vet inte vad jag hade gjort utan min familj. Men men, syrran & ola är såklart på tävling som alltid, i tyskland tror jag det var, hmmf.. hoppas det går bra för syrran.

Nu är jag riktigt trött och kommer väll däcka i sängen ett tag, men det får man :*..

waakie waakie

en ny dag idag.. och varje natt vaknar jag i panik, drömmer mardrömmar eller är helt kallsvettig. Men nu på morgonen låg jag bara kvar i sängen och mös med katten och njöt av att det blir bättre. Ska snart äta bulle om jag orkar o så.. Sen ikväll så första dagen på länge som jag ska gå ut, vi ska på Fest. Familjen.. tror det kommer runt 50 stycken. Vet inte om jag är så pepp på det, men det får gå bra. Jag hoppas att det blir en lyckad kväll iaf.

Igår var jag iväg ett tag, sedan spendrade jag min dag hos Mormor & Morfar. Riktigt skönt..Jag & mormor beställde Uggs. Hon i svarta och jag i ljusrosa :) Niär bäst!!

Saknar mimsi något fruktansvärt mycket. Men hon är med Timsy hihi :P

xoxo


Borderline..

Borderline (känslomässigt instabil)- hur det kan vara att
leva tillsammans med någon som har har borderline.. ibland kan man ju fundera på om det inte alltid är jag som har haft alla mina problem, eftersom personer som sett det ifrån min synvinkel ibland nämnt borderline. Nu har jag valt att avsluta hela min relation med en kille som stått mig väldigt nära och göra klart för vad jag tror och hur jag känt mig.

Har du varit tillsammans med någon som i ena stunden idealiserat och höjt dig till skyarna för att i nästa ögonblick totalt nedvärdera dig? Att leva med dessa ständiga skiftningar är slitsamt, förvirrande och plågsamt. Att försöka förstå sig på borderline personlighetsstörning är som att verkligheten förändras hela tiden. Det man ser bildar ett konstant skiftande och brokigt mönster när det vrids. Störningen orsakar inte bara instabilitet utan är själva sinnebilden för det.

Hastiga växlingar
En person med borderlinestörning har ofta förmågan att utan vidare ha två motstridiga åsikter - ett slags dubbeltänk.Under ett samtal kan en person med borderline först säga en sak för att några minuter senare säga något motsatt. Om du påpekar det, att han precis sa något annat, så kommer personen med borderline förneka det. Han är inte alltid själv medveten om det. Naturligtvis blir det här väldigt förvirrande för omgivningen. Växlingarna mellan personlighetstillstånd visar sig ofta på så sätt att personen förändras i ansikts-uttryck, hållnings och röst.

Personer med borderlinestörning växlar väldigt snabbt i humör. Deras känslor är snarare affekter - de är intensiva men saknar djup. Tomhet, ensamhets- och/eller övergivenhets-känslor uttrycks ofta med raseri eller avgrundslik förtvivlan som gör honom desperat. När borderlinepersonligheten är i affekt ökar hans krav på omgivningen. Omgivningen förväntas stötta, ge odelad uppmärksamhet och stå ut med en massa elaka ord och handlingar.
Visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konse-kvenser för personen själv (t ex slösaktighet, sexuell äventyrlighet, drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning
En patient med borderlinestörning uppvisar ofta ett impulsivt beteende när det gäller pengar, mat och sex.

Utåtagerande borderlinepersonligheter
visar ofta en narcisstiskt föraktfull fasad "Jag klarar mig själv, jag behöver varken dig eller någon annan". Den utåtagerande är mer projicerande och aggressiv till sin karaktär. En utåtagerande borderlinepersonlighet kan på ett hjärtlöst sätt kränka andra, de har en samvetslöshet som förvärrar effekten av kränkningarna. Den utåtagerande borderlinepersonligheten projicerar ut det egna inre lidandet som han inte förmår hantera på egen hand. "Det är andras fel att jag mår så här och andras fel att jag inte mår som jag borde göra".

Förutsägbara faser för kvinnan i en relation med en man som har borderline

Förvirrningsfasen
Kvinnan kämpar och sliter med att försöka förstå varför hennes man med borderlinepersonlighet beter sig så irrationellt och egendomligt i relation till dem som står honom nära. Hans beteende verkar ologiskt och osunt. Kvinnan försöker hitta lösningar och börjar allt mer anklaga sig själv.

Den utåtriktade fasen
I den här fasen försöker kvinnan få borderlinepersonen att söka professionell hjälp, samtidigt som hon försöker få honom att ändra på sig. Hon försöker få grepp och information om problematiken. Kvinnan gör sitt yttersta för att inte utlösa det osunda beteendet. Kvinnan går som katten runt het gröt.

Om en borderlineperson har skrivit arga och hotfulla meddelande, ringt och lämnat otrevliga telefonmeddelande - så hör inte av dig omedelbart då det bara kommer att förvärra saken. Hör du av dig kommer du bara ge ytterligare näring åt en redan ond cirkel av hotelser och försök till kontroll. Här är det viktigt att du försöker separera dig och ditt friska jag från det som inte är friskt i borderlinepersonligheten, det är viktigt att du pratar med andra som du vet du kan lita på och försök sortera ut vad som är vettigt och sant - allt för att inte suga åt dig borderlinepersonens ilska och frustration..

Jag har inte alltid haft rätt & kunnat se att jag gjort rätt med allt..
en sak som är säkert iaf, jag tyckte om denna killen, men jag kan inte låängre hjälpa eller finnas där mer. Om det nu är jag som kommit underfund med detta själv så tror jag många andra tjejer känner igen  sig. Att aldrig ha någon kille som kan känna empati att känna att dem gjort fel, eller får dåligt samvete..det är svårt att ta sig ur en ondcirkel man levt i länge. Men alla som vänt mig ryggen finns inte längre i min värld, utan dem har fallit för denna onda cirkel. Jag står kvar & innerst inne är jag stark och klarar detta.. men just nu så tar jag åt mig all hjälp jag får.. har också insett vilka som är mina riktiga vänner och vilka som går på denna sjuka grejen.
Man vet ju aldrig, men detta är vad jag tror. & innerst inne kan det stämma..

Skriver mer när jag orkar och känner för det.



hos mimsi <3

nu sitter jag här hos mimsi, har precis rensat hennes gaderob med hennes mamma & lillassyter. Hihi, underbar lillasyster :*..
Nu sitter vid och myser vid datan & så.. det blir nog bara en mysdag idag..Igår var jag & mimmi och åt Big Buddah, fyra rätters sen tog vi banana splitt som efterrätt..MUMS! sen blev det hem till mig där vi åt tårta och så, sen ner i stan igen och satte oss på mezo, så träffade vi Moa & Mathilda älsklingar. hihi! Sen hem till mimsi och här mös vi och åt ostbågar och drack cola! Vi spelade också ett väldigt svårt spel, tror det hette the worlds hardest game.. XD riktigt roligt. Vi satt uppe länge och mös, snackade och så.. :*

Hihi nu kommer här en jätte söt bild på lisiiis :*




be with you

aaaah nu sitter jag & öser musik med syrran här vid våra bärbara datorer, ska snart in i duschen och fixa mig o så :) sen ska jag ner och äta lunch med Mimmi :* sen vid fyra fem så blir det tårtdax här hemma..
saknar sthlm & millan <3 aja :* längtar tills hela familjen är samlad här hemma (: hihi..
& måste också säga att jag hr världens bästa mormor & morfar!!!

xoxo


världens goaste låt ;)


keep on moving

Godmorgon

GRATTIS TAMMSAN!
idag fyller jag 19 år, shit, helt sjukt. Aja nu är man 19 år, och 19 suger verkligen, kunde ju blivit 20 ;D men nästa år så. Inatt drömde jag verkligen en hemsk dröm, vet dock inte varför. men jag vet garanterat att det jag drömde stämmer. så ja. Drömde om mitt ex, och i drömmen kom verkligen alla namn upp på alla dem av mina vänner som håller på med honom eller tvärtom. Var dock lite tråkigt att drömma. Men men, man kan ju undra ifall kusiner inte står en närmare? eller om vissa av mina vänner inte är rakare mot mig :) aja i alla fall så ser jag detta som en verklighet. Är så himla trött, och det är min dag idag (aa) <3 iihh.. riktigt skojsigt. Igår på flygplatsen så satt jag och väntade så kom pontus, så satt vi och snackade och en timme eller något tror jag, sen var dt min tur att flyga ;p fy det var riktigt läskigt. hihi (: helt mörkt och massa turbulens o sådant..

måste bara säga att jag saknar stockholm något fruktansvärt mycket, så jag blir nog inte långvarig i helsingborg ;D hihi.. sånt är livet.

Glöm inte pausa bloggmusiken (a)


seeegt

lektionerna i sthlm är verkligen Ûber tråkiga ;p haha.. men men.. önskar klockan var lite mer nu (; ska snart dra här ifrån iaf! :D xoxo

stress

hahaha nu sitter jag o lyssnar på emilia och hennes tjejkompisar som ska bestämma dag i veckan då dem ska se skräckfilm ;p fyfan vad stress alltså ;p haha dem komme inte på någondag alla kan.. och sen när det problemet är över så kommer dem inte på vilken film dem vill se ;d hahaha! sjukt.

Sprang iväg till pressbyrån snabbt och handlade macka medans dem andra åt i matsalen ;D

 

xoxo


ha-ha

så roligt detta är, när simon gick ut från grupprummet så bestämde jag mig för att klampa in i deras klassrum, där alla brudar sitter och snear, haha :) riktigt skojsigt ;p Tusen frågor, men det är rätt skoj att höra på (:
kan ju nästan tycka att denna skolan är för slapp (; hihi.. & inte cafeterian var öppen iheller ;/ aja..
Kan inte sluta skratta åt hur dem pratar.. rätt skojsigt, o killarna pratar bööööögigt ;) här uppe lär man säkert träffa en bög kompis, det e ngt jag velat länge :Phaha


love is in the air

just nu sitter jag i skolan med Simon i ett grupprum, för att Millan & hennes kompis har dratt och prvat kläder. Haha, sthlm fjortisar finns här gott om. Man kan ju verkligen säga att man drog tills sig konstiga blickar när man kom in på skolan ;p haha.. palla sådant.. Igår diskuterade jag o millan att hbgs tjejer har mycket mycket mer stil än sthlms tjejerna.. det borde vara tvärtom.. aja.. haha!
Satt precis och sanckade i telefon med marcus, kul att höra ifrån honom :).. nu ska jag snart sätta på mig en tröja här är verkligen riktigt kallt.. Idag har jag på mig en svart låång tröja och ett par uggs, och dock inget smink ;P haha.. så tänkte sminka till mig lite senare. Men det är inget jag orkar nu (:

Idag ska jag flyga och är så nervös för det. hihi :*
men men, ska väll gå bra, men man vet ju aldrig vad som händer i luften och så, på vägen hit satt ingen bredvid mig utan jag satt helt ensam ;p.. lite läskigt men ändå skönt. Eftersom det var en äckelgubbe som ville sätta sig bredvid mig så jag la kudden snabbt på sätet bredvid mig =D bra gjort..

Igår klarade min älskade kusin lina körkortet, tror det var igår. Grattis verkligen gumman, får väl också ta tag i det snart ;d har så mkt med sthlm och flytt o sådant nu..  men mne..
imorse på bussen så satt jag och millan och planerade lite inför flytt o sådant :D.. vi har ritkigt skojsigt tillsammans. Inatt frös jag sjukt mycket, så jag var tvungen att krypa närmre henne i sängen, sen kunde jag somna om. Snart ska jag ringa några jobb och så, några jobb som ligger i Nacka.. där lägenheten är :D!

Denna staden får mig att glömma, får mig att bli stark, får mig att njuta för den jag är, att bara älska mitt liv och vardagen, ingen påminner om det gamla eller någonting som får en att ramla tillbaka. Inget som får mig tt bli svag. Även fast man ibland tvivlar på om man ska flytta så långt hemifrån så ja, det är värt det. Här jag är mig själv & jag njuter för varje sekund jag är här! 4 månader är inte lång tid, det är då jag o millan antagligen ska bo tsm hihi..

& jag måste bara säga det JAG fyller år imorgon !

Glöm inte att pausa mitt ljud bloggen..


trivs sjukt bra

Jag bara älskar denna staden.

När jag tänker tillbaka på hur helsingborg är, så skakar man bara på huvudet och tänker, tänk att jag verkligen levt i den staden, där allt handlar om falska vänner, falska ex, skitsnack, människor som dömmer en och ja.
Imorse vaknade jag tog på mig en lång svart tröja och ett par beiga uggs, satte upp håret i en totte och ett par sol glasögon på mig och gick till bussen. Åkte ner till slussen där jag bytte till tunnelbanan som tog mig till staden. Klockan var ungefär 10.30, var helt underbart. Gick och satte mig på ett fik och kollade runder i stan och lämnade in lite cv och sådär. Gick där och riktigt bara softa omkring. Det tog aldrig slut med affärer. Det är dock synd att jag inte haft med mig någon kamera, men det är ju inte sista gången jag är här :D..

Sen efter ett tag vaknade Emilia till liv så hon kom ner och mötte mig vid t-banan d vi gick och åt direkt. Sen gick vi och kollade runt lite mer, ja visade henne lite fynd som jag hittat.

Igår drog jag och emilia ut på staden och skulle gå och fika, fast innan vi satte oss på ett fik så åt vi kina mat.. eller ja, thai. Vet dock inte vad det är för skillnad. Det som också är bra med denna staden är att hr går alltid bussar och tunnelbanan. Alltid.. vilken tid på dygnet. Och ofta. Så jävla nice. Sen så ringde simon och så, så vi gick och mötte honom, sp visade han oss till ett fik dör vi satt flera timmr och pratade :).. jaa denna kvllen var underbar! har så mkt mer att berätta men som jag inte berättar här :>>> en rolig och mysig kväll..

Stockholmare faller verkligen för oss skåningar ;) (aa) hahaha..

Imorgon ska jag möta upp pontus innan mitt flyg går hemåt.. vill dock inte hem, men fyller ju år på lördag o så :D
xoxo så länge:D

In Tha Stockholm

hihi, nu sitter jag här i stockholm och har precis fixat mig färdigt.. det blir utgång med millan & co. Simon tror jag han hette som skulle med. Igår landade jag vid klockan 19.00 i stockholm, flyget gick bra o så :) sen var det ut på resturang o så :) Igår gick vi i gamla stan och så, såg en resturang som hette Sally :* hihi.. sen så ha rjag fixat ett busskort här så jag åker gratis i 3 dagar :D.. Igår fick millan mig att fuska med en biljett på mobilen hahaha.. aja :P här händer ändå sjukt mkt :D nu ska vi åka ner till cafe som har öppet dygnet runt. Sen blir det att gå och hälsa på Christoffer som håller på med Lumpen o så :) sen ja så blir det utgåååång :D

Saknar familjen dock ;D!!
men inte hbg, hbg är ingenting jämnfört med detta ;D

RSS 2.0